Tintin Posted March 25, 2016 Report Share Posted March 25, 2016 Som rubriken lyder så har jag tänkt köpa nytt headset. Vill gärna ha trådlöst. Ni som använder trådlöst är det bra? Fördelar och nakdelar? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ludwig Posted March 25, 2016 Report Share Posted March 25, 2016 Om du nu ska ha trådlöst så är det Logitech G933 som nog äre bästa. Personligen när jag körde G930 så tyckte jag att det kändes väldigt klumpigt och stort på huvudet, så jag bytte till HyperX Cloud II som är det bästa headsetet jag har haft! Tintin 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tintin Posted March 25, 2016 Author Report Share Posted March 25, 2016 29 minutes ago, Hustle said: Om du nu ska ha trådlöst så är det Logitech G933 som nog äre bästa. Personligen när jag körde G930 så tyckte jag att det kändes väldigt klumpigt och stort på huvudet, så jag bytte till HyperX Cloud II som är det bästa headsetet jag har haft! Kollade in G933, dyrt. Men är det värt? Är det nån här på CvGaming som har det kanske? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Caveman - Phille Posted March 25, 2016 Report Share Posted March 25, 2016 Creative Sound Blaster Tactic3D Wrath Wireless Väldigt grymt headset, dock lite obekväma när man haft dom på sig ett tag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lulle Posted March 25, 2016 Report Share Posted March 25, 2016 Trådlöst är guld! Har ett corshair.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bachne Posted March 25, 2016 Report Share Posted March 25, 2016 Jag har haft G933 det är bra lurar men känner inte att dem är värda 2200 kr+. Därav gjorde jag som Huslte jag köpte Hyper X II som är otroligt sköna och funkar fint De är även "billiga" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bugge Posted March 25, 2016 Report Share Posted March 25, 2016 Hustle vet inte vad han pratar om haha. Jag kör g930 och det är underbart, du kan ställa in allt efter ditt huvud. Du har en surround knapp på sidan, och du kan ställa in alla 11 högtalarna efter dig. Men du får inte vara nära routern. När du gör det så dör signalen. Men jag kan gå från mitt rum till toan och till köket utan problem. Men dom ligger runt 2k så inte billigt, men jag köpte dom på rea då låg dom på tusenlappen så klippte dom dirr. Du har fan till och med en mute knapp på headsetet. sitter du och spelar så drar du igång Spotify så kan du byta låt via dom 3 knapparna. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sajm0n Posted March 25, 2016 Report Share Posted March 25, 2016 Jag satt och funderade länge om jag skulle köpa mig ett trådlöst headset... Efter att läst recensioner osv på olika trådlösa headset så slutade det med att jag köpte ett tråd headset ändå, då man får mer headset för pengarna om man köper ett tråd headset. Ända fördelen med trådlöst headset är att det är bekvämt och inte ha en sladd, du kan gå ifrån datorn en bit och fortfarande prata med folk på TS t.ex. Men jag känner att man snackar ju ändå 8 timmar per dag med dessa plebs, så kan va bra med ett litet break då och då, annars blir man väl skadad på riktigt Tintin and Caveman - Phille 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ferm Posted March 25, 2016 Report Share Posted March 25, 2016 Alltid använt Logitechs, slut på det nu då kvaliten på mina g930 var under all kritik, gick sönder (väldigt plastiga) efter ett par månader. Nu kör jag med ett Astro A50, grymt robust headset med bra ljud och räckvidd. Den är även kompatibel med Xbox, PS osv. Rekommenderas. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tintin Posted March 25, 2016 Author Report Share Posted March 25, 2016 5 hours ago, bugge said: Hustle vet inte vad han pratar om haha. Jag kör g930 och det är underbart, du kan ställa in allt efter ditt huvud. Du har en surround knapp på sidan, och du kan ställa in alla 11 högtalarna efter dig. Men du får inte vara nära routern. När du gör det så dör signalen. Men jag kan gå från mitt rum till toan och till köket utan problem. Men dom ligger runt 2k så inte billigt, men jag köpte dom på rea då låg dom på tusenlappen så klippte dom dirr. Du har fan till och med en mute knapp på headsetet. sitter du och spelar så drar du igång Spotify så kan du byta låt via dom 3 knapparna. Har G933 samma funktioner? Link to comment Share on other sites More sharing options...
HedmaN Posted March 25, 2016 Report Share Posted March 25, 2016 Tycker du borde köpa HyperX cloud 2, För att trådlösa går alltid sönder. Trust me Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ludwig Posted March 26, 2016 Report Share Posted March 26, 2016 12 hours ago, HedmaN said: Tycker du borde köpa HyperX cloud 2, För att trådlösa går alltid sönder. Trust me Kunde inte sagt det bättre själv. Link to comment Share on other sites More sharing options...
[CKD][4025] SweBear Posted April 24, 2016 Report Share Posted April 24, 2016 jag skulle rekomendera logithec g930 eller hyper x cloud 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
J.Ramirez Posted May 3, 2016 Report Share Posted May 3, 2016 I would not recomand a wireless headset, but choose some from logitech. Example G930. Great warenty and EXTREAMLY good customer support. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now