capii Posted April 8, 2016 Report Share Posted April 8, 2016 Tjena boys som ni vet så har jag precis kommit tillbaka på servern och har en liten fråga om fps, jag ligger på typ 30-40 fps och undrar då om det är decent att ha? och vad har ni för fps? Annars får jag hoppas att ni får en bra helg! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joelelele Posted April 8, 2016 Report Share Posted April 8, 2016 Detta hjälpte mig att få högre fps 2) Efficient Memory Allocator:https://github.com/fred41/tbbmalloc_arma-malloc=tbbmalloc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daniel Macáres Posted April 8, 2016 Report Share Posted April 8, 2016 Att fråga om du har "decent" FPS utan att säga vilka speccs du har och vad du har för inställningar i Arma gör det helt omöjligt att svara på.. Om du sitter på en Pentium 4 burk är det jättebra, sitter du på en i7-5960x + 980ti är det jättedåligt. För att svara på din andra fråga så har jag runt 60 FPS mest hela tiden, självklart droppar det i större städer som t.e.x. Kavala. Sitter just nu på en i5-4690k @4.5gHz och ett GTX 770.. *EDIT* Kör Ultra/High på det mesta btw Feroz and capii 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kafarov Posted April 8, 2016 Report Share Posted April 8, 2016 Jag sitter på en i5 4460 och en GTX 760 med 1,5 GB Vram och jag får 75 FPS utanför städer. Jag har mixtrat lite i Arma 3 Config och man kan även dra ner alllt som finns i samma lista som t.ex Bloom till 0. Det var så jag fick +35 FPS capii 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
B. Lattman Posted April 8, 2016 Report Share Posted April 8, 2016 har 20-30 fps, på Mellan-Lågt, grafik, ska uppgradera RAM minnet till 8gb och se om det hjälper boosta några fps, men Daniel har rätt, är man ute i vildmarken så har man typ 30-40, i städer som kavala/pyrgos så runt 10-20-30, beroende på vilka specs, jag har inte världens bästa specs, vill ha som enn fraknieonpc1080 setup capii 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
capii Posted April 8, 2016 Author Report Share Posted April 8, 2016 Tack för svaren boys! Kafarov 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Legacy™ Posted April 8, 2016 Report Share Posted April 8, 2016 4 hours ago, Markanov (Эрик) said: har 20-30 fps, på Mellan-Lågt, grafik, ska uppgradera RAM minnet till 8gb och se om det hjälper boosta några fps, men Daniel har rätt, är man ute i vildmarken så har man typ 30-40, i städer som kavala/pyrgos så runt 10-20-30, beroende på vilka specs, jag har inte världens bästa specs, vill ha som enn fraknieonpc1080 setup Ja om du har tur så kanske det hjälper att boosta 1 eller 2 fps.. :> Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ludwig Posted April 9, 2016 Report Share Posted April 9, 2016 Det jag kan säga som kommer märka skillnad de är om du har så att du kan se långt, det drar en del på CPUn då den måste rendra mer än vad den behöver om du sänker den. capii 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now