Jump to content
CvGaming

FPS Fråga


capii
 Share

Recommended Posts

Tjena boys som ni vet så har jag precis kommit tillbaka på servern :D

 och har en liten fråga om fps, jag ligger på typ 30-40 fps och undrar då om det är decent att ha? och vad har ni för fps?

Annars får jag hoppas att ni får en bra helg! :D 

Link to comment
Share on other sites

Att fråga om du har "decent" FPS utan att säga vilka speccs du har och vad du har för inställningar i Arma gör det helt omöjligt att svara på.. Om du sitter på en Pentium 4 burk är det jättebra, sitter du på en i7-5960x + 980ti är det jättedåligt. För att svara på din andra fråga så har jag runt 60 FPS mest hela tiden, självklart droppar det i större städer som t.e.x. Kavala. Sitter just nu på en i5-4690k @4.5gHz och ett GTX 770..

*EDIT*
Kör Ultra/High på det mesta btw

Link to comment
Share on other sites

har 20-30 fps, på Mellan-Lågt, grafik, ska uppgradera RAM minnet till 8gb och se om det hjälper boosta några fps, men Daniel har rätt, är man ute i vildmarken så har man typ 30-40, i städer som kavala/pyrgos så runt 10-20-30, beroende på vilka specs, jag har inte världens bästa specs, vill ha som  enn fraknieonpc1080 setup

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Markanov (Эрик) said:

har 20-30 fps, på Mellan-Lågt, grafik, ska uppgradera RAM minnet till 8gb och se om det hjälper boosta några fps, men Daniel har rätt, är man ute i vildmarken så har man typ 30-40, i städer som kavala/pyrgos så runt 10-20-30, beroende på vilka specs, jag har inte världens bästa specs, vill ha som  enn fraknieonpc1080 setup

Ja om du har tur så kanske det hjälper att boosta 1 eller 2 fps.. :>

Link to comment
Share on other sites

Det jag kan säga som kommer märka skillnad de är om du har så att du kan se långt, det drar en del på CPUn då den måste rendra mer än vad den behöver om du sänker den.

Link to comment
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.