Jump to content
CvGaming

Min laggiga dator :/


Eurozze
 Share

Recommended Posts

Har haft den här datorn en stund nu och den klarar dom flesta äldre spelen och dom lite nyare spelen på lägre grafik, Men speciellt på ArmA 3 så laggar jag väldigt mycket.

Det är inte speciellt låg fps bara men spelet hackar fast i några sekunder rätt ofta.

Min setup är:

 

GPU: Nvidia Geforce GTX 670

CPU: Intel Core i7-3770 3.40GHz

RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 4GB

Moderkort: MSI MS-7758-G43

HDD: Seagate Barracuda 2TB

PSU: Corsair CX 750W PSU

 

Så undrar då från er kunniga vad som är felet med datorn som gör att spelet fryser fast hela tiden?

Jag misstänker att jag har för lite RAM-minne så tänkte beställa dom här: https://www.komplett.se/corsair-vengeance-pro-ddr3-2133mhz-8gb/782902

 

Lämna gärna idéer om vad jag kan fixa till med datorn för att öka prestanda, vill inte överklocka något då datorn redan blir riktigt varm utan någon overclocking.

 

Tack på förhand

MVH Eurozze  :)

Link to comment
Share on other sites

5314392302_98bdb68494.jpg


Det finns inget du direkt kan göra för att uppdatera den datorn förutom en SSD disk.

Sure, lite mer ram (köpa ett 8gig billigt pack). Du behöver inte investera några större summor i den datorn då du snart behöver byta ut fler delar.

Men ye. din flaskhals ligger i grafikkort/minnesfrekvenser (vilket i sin tur även kräver nytt moderkort då chipset på den är lite so-so).

Så antingen köpa nytt paket eller ett uppgraderingspaket (som innehåller cpu, moderkort, minne).
PSU:n är det inga fel på dock :)

 

Men ye. största upgraden du kan göra just nu är att skaffa en SSD disk på C: och några fler ramstickor av samma modell (om du har plats).

Link to comment
Share on other sites

Är egentligen inte lönt att ha 8 gb ram om du spelar bara Arma

Arma använder bara 2 gb :)

Men om du ska uppgradera så behöver du inte ha 2133 Mhz, räcker med 1600 som är billigare! :)

Link to comment
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.