Jump to content
CvGaming

Dispute ban [ATC]


HardmanCummings
 Share

Recommended Posts

Hej.

 

Nu har Cv-D missat ta med en hel del information.

 

1. De skickade en krav på 1 miljon för att de skulle släppa honom.

2. Vi ([ATC] Andreas) svarade Att vi ej förhandlar med terrorister, och att de skulle ge han en värdig död.

3. De fortsatte flyga runt Thure i sin helikopter utan något större mål.

4. -OOC- Det var rätt sent på kvällen, och Thure meddelade oss att han inte kunde sitta i deras heli och tramsa runt, för Thure skulle upp och jobba dagen efter (dvs idag), och behövde sova.

 

Resonemang: Cv-D hade fått infon att ge honom en värdig död en stund innan detta klipp spelades in, nu vet jag inte om Admin kan se tidigare skickade SMS i sina loggar, men om så, så står allt där.

 

Så det är ren manipulation från Cv-d´s sida och jag tycker de tramsar runt för mycket, och därmed tycker jag att bannen på Thure ska hävas omedelbart, beviset är vinklat till Cv-d´s fördel troligen för att de själva vet att om de inte klippte deras filmbevis där de gjorde så hade denna ban aldrig godkänts.

 

Fy skäms Cv-D. tramsa mellan er själva dra inte in annat folk när ni redan fått ett svar.

Link to comment
Share on other sites

För det första så var detta inte långt efter vi hade fått erat sms, och för det andra så var vi på väg att göra som ni ville, vi var på väg med Helin till den destinationen.! Och för det tredje hade Thure sagt åt oss att han skulle logga hade vi förstått det, nu bryter han server regler och ska bli bannad för det, vad han säger åt er kan inte vi veta! På vilket sätt du får det här till att manipulera vette tusan!

Edit: varför jag bara tog med när han säger det han säger och loggar är för att det är det enda som är relevant till situationen, det finns vad jag kan se ingen time limit i reglerna som säger att vi måste avrätta honom omedelbart efter att vi fått svar, men noteras bör att detta inte var långt efter vi fått smset, och som ATC säger så bör även det gå att se i loggarna!

Link to comment
Share on other sites

Men å andra sidan så är det inte första gången man får höra av er att man bryter regler när det är ni själva som inte har fungerande utrustning (i det tidigare fallet ett headset). Och trots att man förklarat åt er hundra gånger att alla andra hörde mig in-game och eran medlem säger att han fick fippla med kablarna för att höra igen, så skyller ni på att jag inte sa något. Nä om de är några som tramsar runt så är det ni!

Link to comment
Share on other sites

@luckiiee, tycker du ska hålla dig till ämnet och den aktuella händelsen, detta är en del av det jag menar trams. skärpning.

 

Men visst, 3 lösningar på detta.

 

1. ni får han i er heli igen så får ni avrätta han.

 

2. om någon gång i framtiden ni skulle råka ut för detta och kidnapparna av ren händelse skulle vara vi, som du säger då kanske ni får en 24 timmars heli tur, och loggar den personen ut då, då hoppas vi på en 48h ban på den personen utan tissel trassel.

 

3. Ni släpper detta, återkallar er ban-req så är det över.

Link to comment
Share on other sites

Obviously there is little love between our two gangs, and that's fine, i think strife adds to the dynamic and fun of the game.

 

I do not however think that this petty targeting, both ingame and apparently now out of it as well , of our gang is particularly fun.

 

Rules are broken every day, firing to soon, people having to go because of IRL emergencies etc. Putting up a ban request like this just proves a deliberate atempt of causing some sort of pain towards us. I don't know what set you off in the start, but continue this path and you'll recieve the same treatment back.

 

 

Back on topic the terms were set, you had recieved terms of what to do with him from us etc

Link to comment
Share on other sites

Okey att dra upp en gammal händelse var lite onödigt, ber om ursäkt för det.

Edit: läste fel först, hur du kan jämföra några minuter med 24h förstår jag inte.

Vi var till 99% säker att ni inte skulle betala, vi ville bara få till lite rp annorlunda till det vanliga då kidnappning (iaf för oss) inte hör till vanligheterna.

Jag vet inte hur länge du har spelar på servern men om du ser tidigare bans så ser du att det finns anledningar folk får ban, om man ska strunta i att någon följer regler för att den parten det drabbar tycker det är löjligt så skulle denna server vara kaos och inte rolig att spela på, Thure hade kunnat säga till oss att han var tvungen att logga ut och då hade det varit okey, vi förstår väl att folk har jobb att gå till osv.

Att dra en spydig kommentar och sen logga? Nej det tolererar vi inte, och vi tackar nej till erat förslag om att ta han i en heli och avrätta honom för att vi inte gjorde det för att döda utan för att få rp:a.

Att du känner att vi har gått hårt på er är endast en slump inte med flit, tro mig vi åker inte runt och letar efter er varje minut vi är online, men uppenbarligen så hänger vi mkt i samma områden vilket gör att det blivit som det blivit.

Och slutligen: JA regler bryts varje dag och därför är det viktigt att man antingen pratar med dom som gjort fel och eventuellt får en kompensation som man själv väljer om man vill godta eller ej, alternativt lägger en ban req. Det är de den här sektionen på forumet är till för och den finns här av en anledning.

Börjar man se saker mellan fingrarna så blir det inte bra, man ger lillfingret och folk tar hela handen!

Thure bröt mot reglerna som finns och kunde ha sluppit en ban req genom att endast säga att han var tvungen att logga men istället drar en klyftig kommentar och disconnectar.

Det här kan debatteras in i det sista, jag förstår att det är surt att bli rånad och sånt varje dag på servern och att ni blir arga men reglerna är för alla och att farma när servern är 90poppad är modigt alternativt dumt. För risken för rån är alldeles för stor för att ta risken.

Jag känner att jag har fått sagt allt jag vill ha sagt och jag tycker iallafall inte att vi har gjort något fel och följt reglerna som finns, det gjorde inte Thure och därav en korrekt ban. Finns inte mer att diskutera anser jag.

Ha de!

Link to comment
Share on other sites

Kommer avsluta denna tråd i väntan på Admins slutgiltiga dom med dessa ord.
 
Ja, ni har någon form av personligt vendetta mot oss, men strunt samma, vi respekterar No Life Rule plus alla andra regler, men ibland i all hast så kan någon regel glömmas bort det är mänskligt.
Men som jag tolkar din text är att ni Cv-d är 100% RP, och vi kommer i framtida möten när det sker banda in allt, och minsta lilla misstag från er, och vi kommer requesta en ban mot era spelare och hänvisa till denna tråd då du märkt dina ord så perfekt för framtida fällningar.
Vi är inte som er, och söker oss till er utan vi kör vårt race, men skulle ni dyka upp så vet ni att vi kommer ha luppen framme och granska frame by frame som ni tydligen gör och behandla regel brytandet på exakt samma sätt.
Lite Have No Mercy som tycks vara ert motto istället för att påpeka fel och lära spelare hur de ska aggera.
 
Men mot övriga spelare om vi känner att spelaren är ny och okunnig om reglerna så kommer vi berätta dom och lära dom istället. Men vi kommer inte döma folk för ett misstag.
Link to comment
Share on other sites

Äh, mycket svammel är det enda som kommer från dig nu och jag börjar bli less. Världen gick inte under, en av er fick en korrekt ban. Lev med det och sluta bete er som barn som ska hämnas något som inte är nåt att hämnas över.

Ni kan uppenbarligen inte hantera nederlag och då kanske arma3 och Altis life inte är spelet för er!

Link to comment
Share on other sites

Mitt job går fan före att sitta och va gisslan i en helikopter sent på natten sorry grabbar om ni blev griniga. Jag rollspelade att jag va en magiker och sen gick jag up i rök... larvigt men så vart det :)

 

Det var ingen alt+f4 combat log för att komma bort från helikoptern... om ni dödat mig eller kastat mig ur helikoptern hade jag loggat så fort det gick.

 

Varför skulle Hardman få en större ban än mig Ludwig?

Link to comment
Share on other sites

Thure, då kunde du helt enkelt bara berättat att du inte kunde köra ett längre rollspel. Cv-D säger iaf att dom hade accepterat detta isf.

 

Du valde att köra en combatlog för att kunna  hoppa i säng, tyvärr  är konsekvensen på det att du får sitta  på bänken en stund still.. 

 

 

DECLINED

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.