Jump to content
CvGaming

Ban Req CV-D Boss Amadi


Tony Blaze
 Share

Recommended Posts

Eftersom det var warzone mellan snuten SC och Cv-D så tar inte vi tiden o kolla tag om vi ser folk hoppa ut ur en orca med vapen, det är erat fel att ni inte är uppmärksamma eftersom samtidigt ni landade sköt alla emot varandra, ni borde även ha lagt märke till de 3 polis helikoptrarna uppe på hospital bland annat en Huron som inte är så svår att missa.

Link to comment
Share on other sites

Hur blir nu detta, kommer jag få tillbaka min orca + ca 250 tusen? jag hade 100k på mig som jag skulle lägga in i atm sen för SDAR med 5 mag + nightvision + stor backpack ca 150k+

Link to comment
Share on other sites

Vi måste nog se detta ifrån Slaktarens perspektiv, jag hör iallafall inga skott på videon så hur ska han kunna veta? Ja. Vi hade en jäkligt lång gunfight där men just när han kommer så hör man väl inga skott? :P

 

Man kan inte lägga allt på regeln "ingen RDM", RP mässigt tar man alltid en risk även fast regeln "ingen RDM" finns. Om vi tänker en realistisk liknande situation då en bepansrad helikopter landar i ett slagfält och folk hoppar ut med vapen så håller man väl inte elden för att snubben KANSKE ska dra o lägga in pengar på sitt konto?

 

Jag tycker iallafall att det är väldigt konstigt om denna ban req går igenom då man har som skyldighet att alltid vara uppmärksam och inte alltid kan sitta säkert bakom regeln "no RDM". Är de en pågående fight så tar iallafall inte jag mig tiden att kolla tag eftersom det i sig självt är en feature som inte har något med RP att göra.

 

Som sagt var mer uppmärksam om du ser döda personer uppe på hospital samt sönderskjutna hunters och polis helikoptrar, det kan innebära din död.

 

BTW: Runt 8:20, du ser SC Harry lalla runt till höger vid en söndrig hunter, strax efter blir han skjuten av Savage.

Link to comment
Share on other sites

Man kan inte lägga allt på regeln "ingen RDM", RP mässigt tar man alltid en risk även fast regeln "ingen RDM" finns. Om vi tänker en realistisk liknande situation då en bepansrad helikopter landar i ett slagfält och folk hoppar ut med vapen så håller man väl inte elden för att snubben KANSKE ska dra o lägga in pengar på sitt konto?

 

Jag tycker iallafall att det är väldigt konstigt om denna ban req går igenom då man har som skyldighet att alltid vara uppmärksam och inte alltid kan sitta säkert bakom regeln "no RDM". Är de en pågående fight så tar iallafall inte jag mig tiden att kolla tag eftersom det i sig självt är en feature som inte har något med RP att göra.

 

Som sagt var mer uppmärksam om du ser döda personer uppe på hospital samt sönderskjutna hunters och polis helikoptrar, det kan innebära din död.

 

BTW: Runt 8:20, du ser SC Harry lalla runt till höger vid en söndrig hunter, strax efter blir han skjuten av Savage.

De ända jag begär är att få tillbaka min orca å mina items, allt detta är självklart ett missförstånd jag vill inte ha Dig bannad vi har ju discuterat så vi kan lägga ner denna bann req på ett vilkor om nu admin kan ge mig mina saker tillbaka 

Link to comment
Share on other sites

Det spelar ingen roll att det är en warzone eller inte. Det betyder fortfarande inte att det är rätt att skjuts vem som helst. Alla nya civs/gangs måste inledas med RP.

HAHA, ni snutar skjuter ju civs med rooks med era one hit maskiner om dom bara har en rook o springer in i eran "fight" så försök inte, aja jag har iallafall aldrig hållt elden när jag sitter o krigar på två fronter. Vad hade ni gjort utan tag systemet? Väntat på att nån skjuter på er o bara hoppas att dom missar? Om man inte får skjuta beväpnade spelare som springer runt mittemellan korselden mellan tre gangs så vet jag inte vad RP är, herre.

Link to comment
Share on other sites

Fast Filip det stämmer inte, om nya gäng ansluter måste det inledas med rp, om det är en full warzone där flertal parter är inblandade och det skjuts överallt och folk är överallt har man inte alltid tid att kolla tags eller liknande :)

Link to comment
Share on other sites

Jag skulle se det såhär.

De som redan slåss i warzone har ju inte tid att kolla tags alltid och måste skjuta för att försvara sig. Men nytt folk som kommer dit mitt i fighten bör ju höra skott och se fordon mm och om de inte håller sig undan då får de nästan skylla sig själv och nya parter ska ju såklart RPa sig in i figthen men parterna som redan slåss har en helt annan situation.

Link to comment
Share on other sites

HAHA, ni snutar skjuter ju civs med rooks med era one hit maskiner om dom bara har en rook o springer in i eran "fight" så försök inte, aja jag har iallafall aldrig hållt elden när jag sitter o krigar på två fronter. Vad hade ni gjort utan tag systemet? Väntat på att nån skjuter på er o bara hoppas att dom missar? Om man inte får skjuta beväpnade spelare som springer runt mittemellan korselden mellan tre gangs så vet jag inte vad RP är, herre.

Som videon visar så löper han lugnt mot ATMen och utgör inget hot alls så bara för att han bär ett vapen så utgör han ett sådant eller?

+ Så sa jag vad som gällde utifrån min egen erfarenhet som civ för detta har även hänt mig när jag sköt Eurozze sådär så jag tror starkt på en admins ord så jag skrev det. Att du plötsligt hoppar på mig och klagar på polisen är ju väl allt annat än onödigt?

Fast Filip det stämmer inte, om nya gäng ansluter måste det inledas med rp, om det är en full warzone där flertal parter är inblandade och det skjuts överallt och folk är överallt har man inte alltid tid att kolla tags eller liknande :)

Har man tid att sikta in på en kille och sedan ta skottet  såsom ammadi gjorde i detta klipp så har man all tid i världen att kolla tag. Vill gärna påpeka att hans landning med orcan var inte speciellt snabb heller och Ammadi satt i ett torn som var väldigt nära (jag var på taket när det hände) så om han inte kan kolla tagg där så bör han inte spela på en RP server.

Link to comment
Share on other sites

Som videon visar så löper han lugnt mot ATMen och utgör inget hot alls så bara för att han bär ett vapen så utgör han ett sådant eller?

+ Så sa jag vad som gällde utifrån min egen erfarenhet som civ för detta har även hänt mig när jag sköt Eurozze sådär så jag tror starkt på en admins ord så jag skrev det. Att du plötsligt hoppar på mig och klagar på polisen är ju väl allt annat än onödigt?

Har man tid att sikta in på en kille och sedan ta skottet  såsom ammadi gjorde i detta klipp så har man all tid i världen att kolla tag. Vill gärna påpeka att hans landning med orcan var inte speciellt snabb heller och Ammadi satt i ett torn som var väldigt nära (jag var på taket när det hände) så om han inte kan kolla tagg där så bör han inte spela på en RP server.

HAHA,  så RP enligt dig är alltså att man kan använda en scroll knapp för att se exakt vem personen i fråga är och på så sätt veta vem han/hon är och vilket gang/fraktion han tillhör? oherre, kanske du som borde sluta spendera tiden på forumet och förbättra din egen RP.

 

Och hur ska jag kunna kolla tag från första början när jag ligger i ett torn och inte kan peaka då ni ligger o kollar på mig från hospital i 3rd person, med tanke på att jag peaka o fick skott direkt mot mig.

Link to comment
Share on other sites

HAHA,  så RP enligt dig är alltså att man kan använda en scroll knapp för att se exakt vem personen i fråga är och på så sätt veta vem han/hon är och vilket gang/fraktion han tillhör? oherre, kanske du som borde sluta spendera tiden på forumet och förbättra din egen RP.

 

Och hur ska jag kunna kolla tag från första början när jag ligger i ett torn och inte kan peaka då ni ligger o kollar på mig från hospital i 3rd person, med tanke på att jag peaka o fick skott direkt mot mig.

Inte enligt mig, Enligt Eurozze och jag tror att hans ord väger väldigt mycket.

Link to comment
Share on other sites

Som videon visar så löper han lugnt mot ATMen och utgör inget hot alls så bara för att han bär ett vapen så utgör han ett sådant eller?

+ Så sa jag vad som gällde utifrån min egen erfarenhet som civ för detta har även hänt mig när jag sköt Eurozze sådär så jag tror starkt på en admins ord så jag skrev det. Att du plötsligt hoppar på mig och klagar på polisen är ju väl allt annat än onödigt?

Har man tid att sikta in på en kille och sedan ta skottet  såsom ammadi gjorde i detta klipp så har man all tid i världen att kolla tag. Vill gärna påpeka att hans landning med orcan var inte speciellt snabb heller och Ammadi satt i ett torn som var väldigt nära (jag var på taket när det hände) så om han inte kan kolla tagg där så bör han inte spela på en RP server.

Va? att kolla tag har absolut INGET att göra med RP på något sätt. i amadis ögon så kunde ju detta lika gärna vara SC/TU/Polisen då det var en warzone för tillfället.

sen vill jag nämna att jag har råkat hamna i warzones och blivit skjuten utan min vetskap ett flertal gånger på denna server, tough luck liksom, men när jag frågade admins så sa dom att man får hålla ögonen öppna och att de i warzones inte kan ta hänsyn till att någon spring in i cross-fire helt oväntat, Warzones är väldigt spända, speciellt när det är mellan polisen och ett flertal stora gäng, mycket att göra och tänka på samtidigt.

en fight mellan 2 gäng är inte en warzone och då måste man ta ansvar för att ingen civils liv går i spillo i crossfire, men när det är 2-3 gäng + polisen? ja då är det full-on warzone och det går inte att neka.

Link to comment
Share on other sites

Inte enligt mig, Enligt Eurozze och jag tror att hans ord väger väldigt mycket.

Alla har olika synvinklar, jag ser inte tag systemet som något som har med RP att göra, jag ser det som en feature att göra det lättare för spelare (speciellt snuten) att veta vad dom har att göra med så att dom inte ger sig på fel folk vid fel tillfälle. Ett mackrån t.ex, ni rullar in med en hunter och kollar tag, är det en civil så tar ni honom själva, är det Cv-D/T.U/SC/N.L.A så väntar ni antingen på att 12 till snutar ska komma i 2 till hunters+huron+ghost hawk/logga in eller så åker ni vidare.

 

Som civil är jag emot att tag systemet ens är tillgängligt, det hade liksom gjort nuvarande situationer mycket mer intressanta men som sagt, alla har olika synvinklar.

Link to comment
Share on other sites

Alla har olika synvinklar, jag ser inte tag systemet som något som har med RP att göra, jag ser det som en feature att göra det lättare för spelare (speciellt snuten) att veta vad dom har att göra med så att dom inte ger sig på fel folk vid fel tillfälle. Ett mackrån t.ex, ni rullar in med en hunter och kollar tag, är det en civil så tar ni honom själva, är det Cv-D/T.U/SC/N.L.A så väntar ni antingen på att 12 till snutar ska komma i 2 till hunters+huron+ghost hawk/logga in eller så åker ni vidare.

 

Som civil är jag emot att tag systemet ens är tillgängligt, det hade liksom gjort nuvarande situationer mycket mer intressanta men som sagt, alla har olika synvinklar.

Tycker också att saker hade blivit intressantare RP mässigt utan tags på långt håll, kanske på närmre håll. Problemet ligger ändå i att majoriteten av gängen går in för att slåss och råna 24/7 vilket utan tags hade lett till MÅNGA fler missförstånd där man dödar folk som kanske inte var inblandade och det kommer bli många fler ban reqs med det. Det hade kunnat fungera om folk faktiskt ville RPa framför att slåss och råna.

Link to comment
Share on other sites

Alla har olika synvinklar, jag ser inte tag systemet som något som har med RP att göra, jag ser det som en feature att göra det lättare för spelare (speciellt snuten) att veta vad dom har att göra med så att dom inte ger sig på fel folk vid fel tillfälle. Ett mackrån t.ex, ni rullar in med en hunter och kollar tag, är det en civil så tar ni honom själva, är det Cv-D/T.U/SC/N.L.A så väntar ni antingen på att 12 till snutar ska komma i 2 till hunters+huron+ghost hawk/logga in eller så åker ni vidare.

 

Som civil är jag emot att tag systemet ens är tillgängligt, det hade liksom gjort nuvarande situationer mycket mer intressanta men som sagt, alla har olika synvinklar.

Jag kan inte säga att jag är för det heller men som sagt, det är bra att du säger det nu men att du sitter och hoppar på mig och säger "HAHA" gör väl inte saken bättre eftersom jag lämnade en kommentar om vad jag tyckte och sade något som Eurozze hade sagt eller hur?

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.