Jump to content
CvGaming

G.S.I gänget Ban Request 2015-18-11 18.40


saJcon
 Share

Recommended Posts

Name: [F.D.M] saJcon

Offender-name:  [G.S.I] Felix Rydell, [G.S.I]Seth Rydell, [G.S.I] Johan Falk, [G.S.I] Ola Falk, [G.S.I] Olsson

Date: 2015-18-11 - 18:40

Reason: Jag och min polare [F.D.M] Widell var ute o körde i varsit fordon, vi ser en helikopter [G.S.I] som sedan väljer att följa efter mig. Efter en bit så bestämmer dom sig för att landa helikoptern och hoppar ut och skriker "stanna" ett flertal gånger, när jag inte gör det så skjuter dem på min hemtt när jag kör vidare. De bestämmer sig för att hoppa in i helikoptern och följa efter igen, väl uppe i luften igen så fortsätter de att skjuta, även när jag kör in i safezone så skjuter de på mig.

https://gyazo.com/a737770896c6528c0ded2f497a7d65eb

En felaktig engage från deras sida är anledningen till alla dessa regelöverträdelser:

  • When you're about to rob someone, you have to give the victim a choice (If the victim fails to comply only then is lethal action allowed)
  • RDM / Killing anyone without a roleplay cause
  • RDM in safezone
  • You may shoot from a heli to “disable”. Two warning texts must be sent to pull over with at least 30 secs of time between the two unless a pre-RP situation is in progress

Vill admin ha hela klippet så är det bara att fråga, kortade ner delar för att få bort dö-tid i klippet.

Link to comment
Share on other sites

Jag  skrek faktiskt "stanna annars skjuter vi". Dock var du rätt långt bort när jag sa det. Även fast du inte hörde ditt ultimatum så var det väl ändå rätt klart att vi skulle skjuta om du inte stannade. Vi sköt varningskott samtidigt som alla skrek stanna. 

Anledningen till att vi sköt mot dig från helin var eftersom vi antog att du flydde från rånet. "Unless a pre-RP session is in progress." 

Dessutom så dödade vi aldrig dig så förstår inte varför du anklagar oss för RDM/Killing.

RDM i safezone? Civs kan inte döda i safezone så hur är det möjligt? 

Du bröt även mot en regel när du flydde in i kavala safezone. 

"You may not use Safe Zones as an escape zone"

/Johan falk

 

 

Link to comment
Share on other sites

Jag har inte kollat klippet. Så jag vet inte hur han agerade runt safezone.. MEN!

 

You may not use Kavala/Athira as an escape zone it's a safe zone ONLY for those people that are innocent.

 

När ni engageat honom, och börjat skjuta. Då har han all rätt att fly till safezone. om han INTE har skjutit tillbaka mot er, när han väl valt 

att skjuta tillbaka. Då försvinner rätten att fly. Men  innan han valt att skjuta, då är han innocent!

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Tonfisken said:

Jag  skrek faktiskt "stanna annars skjuter vi". Dock var du rätt långt bort när jag sa det. Även fast du inte hörde ditt ultimatum så var det väl ändå rätt klart att vi skulle skjuta om du inte stannade. Vi sköt varningskott samtidigt som alla skrek stanna. 

Anledningen till att vi sköt mot dig från helin var eftersom vi antog att du flydde från rånet. "Unless a pre-RP session is in progress." 

Dessutom så dödade vi aldrig dig så förstår inte varför du anklagar oss för RDM/Killing.

RDM i safezone? Civs kan inte döda i safezone så hur är det möjligt? 

Du bröt även mot en regel när du flydde in i kavala safezone. 

"You may not use Safe Zones as an escape zone"

/Johan falk

 

 

Du kan ju inte börja avlossa varningsskott om han inte hört eller fått sitt ultimatum om att stanna, Det räcker inte att bara säga stanna och sen skjuta, du måste hota att du kommer skjuta om han inte stannar. Inget ultimatum = Inget skjutande, Hade du fått död på honom hade det varit RDM, Nu svajjade ni lite på aimet så han inte dog, Vilket var tur, eller hur? :) Sen om jag inte minns helt fel så får man inte skjuta på någon i ett fordon så de dör, Utan man får bara "disablea" fordonet så att fordonet inte går att köra, exempelvis skjuta däcken.

Link to comment
Share on other sites

36 minutes ago, Big K said:

Du kan ju inte börja avlossa varningsskott om han inte hört eller fått sitt ultimatum om att stanna, Det räcker inte att bara säga stanna och sen skjuta, du måste hota att du kommer skjuta om han inte stannar. Inget ultimatum = Inget skjutande, Hade du fått död på honom hade det varit RDM, Nu svajjade ni lite på aimet så han inte dog, Vilket var tur, eller hur? :) Sen om jag inte minns helt fel så får man inte skjuta på någon i ett fordon så de dör, Utan man får bara "disablea" fordonet så att fordonet inte går att köra, exempelvis.

Vart står det att man måste ge ultimatum innan man skjuter varningskott? så länge vi inte skadar/dödar honom så behöver vi väl inte ge ultimatum?

Vi trodde att han hade hört sitt ultimatum och därför började vi skjuta på hans däck. Men detta var efter jag hade sagt "Stanna annars skjuter vi".

 

 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Tonfisken said:

Vart står det att man måste ge ultimatum innan man skjuter varningskott? så länge vi inte skadar/dödar honom så behöver vi väl inte ge ultimatum?

Vi trodde att han hade hört sitt ultimatum och därför började vi skjuta på hans däck. Men detta var efter jag hade sagt "Stanna annars skjuter vi".

 

 

Nu säger du att ni trodde att jag hade hört ultimatumet och att ni först då sköt på mig. Hur kommer det sig då att ni sköt samtidigt som ni skrek "stanna"? Och att du säger att du sa "stanna annars skjuter vi", kan du ju själv se i videon att du inte sa, men att skott ändå avfyras, så hur ska du ha det?

Widell snackade med Felix Rydell och han erkände att han visste att engagen var fel och att ingen hade nämnt ett ultimatum, han sa även till Widell att han hade försökt att få folk i klanen att förstå att de måste ge ett ultimatum men att dom sedan struntat i det. Detta berättade han eftersom han hade tankar på att lämna klanen. Så att du sitter här och försöker skydda din röv genom att påstå att du sa "stanna annars skjuter vi" är bara sorgligt.

Link to comment
Share on other sites

I have talked to W.L (G.S.I) and they understood what they did wrong, I came to the conclusion that Johan Falk is responsible for this action. He regret this and he knows what he did wrong.

 

Johan Falk / Tonfisken banned 1 day for lack of RP.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.