Jump to content
CvGaming

Byter bort AMD mot Intel.....


HardmanCummings
 Share

Recommended Posts

Nu ska vi se, efter fått problem med min AMD burk så har jag börjat fasa ut den.

 

Billigt mobo + AMD 4Ghz cpu är nu borta från och med idag och ersatt mot följande.

 

 

MSI H97 GAMING 3 - ATX / H97

 

Intel Core i5-4690K - 4 trådar / 3,5GHz (3,9Ghz Turbo) / 6MB / Socket 1150 (Boxed) (88w)

 

 

Samsung SSD 850 EVO SSD 250GB (MZ-75E250B/EU)

 

Så utöver denna upgradering så har jag sedan innan 16gb ram 1333, 120gb ssd, Sapphire Radeon R9 280x (Ska också väck i nästa veva)

 

Men tack vare det nya moderkortet så fick min radiator inte plats, så får se hur jag gör om jag fixar nytt chassi eller bara en annan typ av kylare än standard som ingick.

 

Typiskt nog så var tanten med, så fick säga till killen i kassan att frågar hon om det är för "spel" så skulle han svara "Alla moderkort använder gaming numera för att locka köpare" vilket hon köpte *sneaky sneaky*

Link to comment
Share on other sites

Hybrid thinking finns ej, men däremot Hyper-Threading.
 

Jag skall byta ut mina 780x TI nvidia (x3) kort mot 3x 390x (eller 395x) AMD när dom är på marknaden.
Har blivit sjukt trött på nvidia bara efter några månader :P

Link to comment
Share on other sites

Hybrid thinking finns ej, men däremot Hyper-Threading.

 

Jag skall byta ut mina 780x TI nvidia (x3) kort mot 3x 390x (eller 395x) AMD när dom är på marknaden.

Har blivit sjukt trött på nvidia bara efter några månader :P

Ska du inte vänta på Nvidias nya arkitetktur Pascal? Tror det kommer bli rätt så feta kort där. 

Link to comment
Share on other sites

Hybrid thinking finns ej, men däremot Hyper-Threading.

 

Jag skall byta ut mina 780x TI nvidia (x3) kort mot 3x 390x (eller 395x) AMD när dom är på marknaden.

Har blivit sjukt trött på nvidia bara efter några månader :P

Vet inte hur jag skulle föredra grafikkort. AMD:s brukar ju ha en tendens att bli varmare än nVidia, och om du ska lira mycket Arma så skulle jag ju kört Intel/nVidia setup.

 

Dock man vet ju aldrig, 390x/5 kanske det blir bättre kylning på och enkla att överklocka :)

Skulle dock i vilket fall som helst kört Intel, 10/10

 

Lägg upp en post på dina specs vettja och låt alla bli shockade ;)

Link to comment
Share on other sites

Hybrid thinking finns ej, men däremot Hyper-Threading.

 

Jag skall byta ut mina 780x TI nvidia (x3) kort mot 3x 390x (eller 395x) AMD när dom är på marknaden.

Har blivit sjukt trött på nvidia bara efter några månader :P

https://www.gartner.com/it-glossary/hybrid-thinking

 

Jag skojar alltså.

Link to comment
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.