Afriel Posted April 10, 2015 Report Share Posted April 10, 2015 Tänkte köra ett event ikväll, ska på stunder då jag känner att jag hinner sitta o skriva på jobb, göra just det. Kom gärna med åsikter och ideer under dagen angående detta event! The National Liberation Army har under en tid inte haft några vapen att sälja. Rebellerna på Stratis har gång efter gång stoppat leveranserna, idag lyckas 1 båt nå hamnen på våran fina ö i Altis! Leveransen rullar in på National Liberation Armys område, och upptäcker hur det ekar tomt i Headquarters. Chauffören blir lite skrämd av situationen och lämnar lastbilen låst i det civila området och tar sig till fots ifrån halvön. Vid denna tidpunkt befinner sig NLA i Ifrits ovanför Salt processing, och Kapten Nolim som haft ansvaret för leveransen skriker ut i panik, LEVERANSEN! Det är nu en tävling mot klockan! Hinner NLA (Körandes) till Ön, eller hinner några civila stjäla Lastbilen? NLA: 2x Ifrits körs från långt norrut. Har KOS på Hela ön! Får ej bli "rånade" på väg till ön från startpunkt Civila: Det är landa i utkanten av ön som gäller (Minst 1500m ifrån) och sedan kriga sig inåt! En låst Zamak Covered kommer stå i NLA HQ (bring lockpicks) Zamaken får inte lootas i HQt, utan den måste köras till CPn för att få lootas av de vinnande Gänget! NLA Checkpoint är "safezone" det gang som lyckas köra Zamaken dit, vinner! NLA Checkpoint får dvs inte campas! de 400meter mellan HQ och CP får det krigas på! Det är KOS för ALLA på ön. Gangs får inte sammarbeta Att komma naken för att få "free loot" är inte accepterat! Jag kommer befinna mig på plats som Admin för att överse eventet! Behöver hjälp med fler regler etc.. Tänkte även köra igång detta runt 19. efter någon passande restart.. Dimitri, luckiiee, Öberg and 5 others 8 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter Marple Posted April 10, 2015 Report Share Posted April 10, 2015 Det låter jättekul! Även fast jag har en vag aning om att inte min "sort" får vara med Link to comment Share on other sites More sharing options...
Afriel Posted April 10, 2015 Author Report Share Posted April 10, 2015 Det låter jättekul! Även fast jag har en vag aning om att inte min "sort" får vara med Om APD har en grupp med folk som är sugna på att panga, är ni välkomna. Är ju inget polisarbete på ön dock. Skulle ni vinna får ni väll sälja looten till högstbjudande! luckiiee 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted April 10, 2015 Report Share Posted April 10, 2015 Om APD har en grupp med folk som är sugna på att panga, är ni välkomna. Är ju inget polisarbete på ön dock. Skulle ni vinna får ni väll sälja looten till högstbjudande! Förslagsvis köper vi ut lockpicks till dessa poliser om så är fallet, blir väldigt fel om dom öppnar dörren på 1 försök :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
HardmanCummings Posted April 10, 2015 Report Share Posted April 10, 2015 Dock tycker jag inte polis ska joina in lite för dessa anledningar. 1. Vi kan vara upp till 16 pers inloggade (då får ni sätta en max gräns). 2. Vi har inte lika mycket att förlora på att delta som civ´s har (kanske en avgift för att delta ska tas ut?) Men visst, sätter ni restriktioner så det blir jämnare så ser jag inga problem med det, ni hade väl tänkt att det ska vara jämnt mellan alla som försöker. Och lockpicks om polis ska delta inte crowbar. VisionPie 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted April 10, 2015 Report Share Posted April 10, 2015 Gör det enkelt, Max 8 poliser (som dom övriga gängen) så får ni bestämma själva vilka som ska vara med. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ludwig Posted April 10, 2015 Report Share Posted April 10, 2015 Förslagsvis köper vi ut lockpicks till dessa poliser om så är fallet, blir väldigt fel om dom öppnar dörren på 1 försök :-) Crowbarsen vi har funkar likadant som lockpicks så tror inte att det gör någon skillnad Link to comment Share on other sites More sharing options...
VisionPie Posted April 10, 2015 Report Share Posted April 10, 2015 Crowbarsen vi har funkar likadant som lockpicks så tror inte att det gör någon skillnad Skillnaden är ju att med en crowbar så är det mycket större chans att öppna fordonet än med en lockpick Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted April 10, 2015 Report Share Posted April 10, 2015 Crowbarsen vi har funkar likadant som lockpicks så tror inte att det gör någon skillnad Utgår från att du skämtar haha Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Krüeger Posted April 10, 2015 Report Share Posted April 10, 2015 Bolizen kommer göra ett tappert försök att hindra nya vapen från att komma i omlopp i samhället! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ludwig Posted April 10, 2015 Report Share Posted April 10, 2015 Utgår från att du skämtar haha Crowbarsen fungerar inte på första försöket och det tar lika lång till att bryta upp ett fordon, så nej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
L.Marshall Posted April 11, 2015 Report Share Posted April 11, 2015 Crowbarsen fungerar inte på första försöket och det tar lika lång till att bryta upp ett fordon, så nej. Ludwig, crowbars har mycket högre chans att fungera än lockpicks vad jag vet. Finns en anledning till varför vi Max får ha 1 var. VisionPie 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Br0ze Posted April 21, 2015 Report Share Posted April 21, 2015 Om APD har en grupp med folk som är sugna på att panga, är ni välkomna. Är ju inget polisarbete på ön dock. Skulle ni vinna får ni väll sälja looten till högstbjudande! Innerst inne visste jag att vi hade en korrupt polis på Altis! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts