Jump to content
CvGaming

Banrequest (?) on the Cv-D players present


Harry
 Share

Recommended Posts

Request Information

Name: [sC] Harry

Offender-Name: [Cv-D] Jeppesson, Toxic m.m

Date: 2015-04-16 - 18:00 ca

Situation: 

1) https://www.youtube.com/watch?v=snit8kMRWeU&feature=youtu.be

2)https://www.youtube.com/watch?v=mEEinQpluz4

3)https://www.youtube.com/watch?v=7q9h4mlUQGE&feature=youtu.be

 

 

ScrubClub landar i Athira för förfriskningar, väl där när Orcan står parkerad på fotbollsplanen kommer en individ, som jag håller namnlös, och kör in i vår helikopter samt kör fort iväg. Inget mer med det, vi repairar lite lätt, samlar ihop gänget och beger oss. I luften finner vi Cv-D vid ett mackrån, vi bestämmer oss för att strunta i dem och flyger iväg åt ett annat håll. Mitt i en mysig litet snack skriker piloten ut; "Hallå vad händer?!", helikoptern börjar i samma veva pipa och åker mot marken. Slutar iallafall med att helikoptern sprängs och alla utom en närvarande dör. Vi dör alltså bara en död, ingen Friendly fire eller mördare. Cv-D beger sig fort upp i luften och till vår gravplats för att buggloota då de tydligen inte har råd med eget gear. De landar, tar vad de kan, medic anländer, de tar våra vapen, väntar på medic ress och rånar sedan oss på resterande gear. 

 

Anser då att gänget bryter mot Exploitin (A gang will be judged for its actions as a group.)

 

Jag försökte vid kraschen förklara vad som hänt och be dem ge tillbaka vapnena och sen slåss om de nu var så sugna i vårt gear. Detta gick inte. Försökte även senare ta det med representanter i Cv-D, resulterade i samma sak. 

 

Sammanfattning: De bygger en rånsituation på att buggloota våra vapen och då handikappa oss, gör att vi har ingen möjlighet till att försvara oss när de sen ressar oss. . De hade tex kunnat låta oss ligga, bett medic ressa och sen råna - det hade iallafall gett oss med vapen ett val. Sen tycker jag även att det generellt är väldigt dåligt att råna någon efter ress av medic. 

 

Efter konsultation med diverse staff blev jag hänvisad till forumet då de tyckte att det var en väldigt unik situation. 

 

Jag tycker inte att det beteendet är okej. Vad tycker ni? Detta blir en lite annorlunda banrequest, de som känner att de har något relevant att tillägga kan skriva det under, även fast du inte var närvarande under situationen. 

 

 

Det jag söker är nu straff för agerande jag anser fel, att de ska ge tillbaka gear är nu därför borta ur bilden. 

Link to comment
Share on other sites

Han som filmade 2:an loggade ut, det är därför "bortklippt". Jag som började filma i del 3 fick inte med det men personerna närvarande (Medic Hardman, TU Lallish, Cv-D, S.Olsson kan säkert intyga att så var fallet. Man kan även kolla loggarna runt 17:48. 

 

I filmen ser man att personer tar loot från kroppen, magasinen från marken rörs inte. Man hör även i filmen hur en annan person som inte filmar blir bugglootad(enligt honom)

Link to comment
Share on other sites

Han som filmade 2:an loggade ut, det är därför "bortklippt". Jag som började filma i del 3 fick inte med det men personerna närvarande (Medic Hamilton, TU Lallish, Cv-D, S.Olsson kan säkert intyga att så var fallet. Man kan även kolla loggarna runt 17:48. 

 

I filmen ser man att personer tar loot från kroppen, magasinen från marken rörs inte. Man hör även i filmen hur en annan person som inte filmar blir bugglootad(enligt honom)

Yes, men jag vet vem det var som tog magasin från din kropp, så bara att admin kontaktar mig i ts ifall det läggs en ban på det hela :)

Den enda du nu vill få bannad som du har recc på är han som ställer sig och tar magasin från din kropp, varför ska du ta med hela Cv-D då? :) 

Link to comment
Share on other sites

Skulle gärna vilja ha film från piloten i dramat då ni vid ett samtal på teamspeak även nämnde att när ni blev påkörda av denna man i athira så tog han sönder bensintanken. Jag skulle vilja påstå att ni helt enkelt fick slut på bensin men skyller ifrån er på att ni dog av diverse buggar. 

Link to comment
Share on other sites

Det är konstruerat så att vapnet hör till kroppen, om kroppen ej går att loota ska man inte heller kunna ta vapnet. Nu är det dock så att man kan utnyttja systemet och ta vapnet ändå. Men vad jag förstått så är det buggloot om tar något som hör till en kropp man inte kan/ska loota.

Det ni gjorde när ni tog våra vapen och rånade oss med dem tycker iallafall jag, även går under exploiting.

Link to comment
Share on other sites

Som jag har förstått det så är det inte konstruerat så vapnet hör till kroppen men har ingen speciell källa på det, men som sagt det återstår att se hur admin ser på det. Dock så är det fortfarande oklart vad jag och en del andra i cv-d blir requestade ban på då jag inte har något med den så kallade bugglooten att göra. Jag väntade tålmodigt på att du skulle bli ressad innan jag gjorde något mot någon person

Link to comment
Share on other sites

Skulle gärna vilja ha film från piloten i dramat då ni vid ett samtal på teamspeak även nämnde att när ni blev påkörda av denna man i athira så tog han sönder bensintanken. Jag skulle vilja påstå att ni helt enkelt fick slut på bensin men skyller ifrån er på att ni dog av diverse buggar.

Goddag Jesper, jag är piloten i dramat, tyvärr filmar jag inte hela tiden när jag spelar, vilket i tillfällen som dessa är väldigt synd.

Jag vill börja med att påpeka att jag har över 250 timmar bara i helikopter i arma och anser mig själv vara en proffesionell pilot och har alltid koll på allting som har med helikoptern att göra.

Det har hänt mig innan att jag fått slut på bensin och att fatala krascher då har oundvikligt slagit in.

I dagens läge är dock bensin tanken någonting jag absolut ALDRIG skulle glömma bort då jag vet exakt hur långt jag kan flyga och ändå säkert landa på ett tryggt bensinmacks-tak.

Men som sagt, Jag har inte film på detta och jag förstår att det verkar som det verkar (denna bugg har hänt mig i en orca tidigare 2 minuter efter jag tagit ut den från garaget).

Men jag hoppas att iallafall någon tror på detta då det är obeskrivligt frustrerande.

Mvh William

Edit: i en av filmerna ser man också hur jag blir RDMad av savaGE, de har sagt "ni får ta er

Härifrån själva" sedan avlägsnar de sig och sedan blir jag skjuten från distans.

Jag tror skotten som dödade mig var menade

För [T.U] Lallish, men hursomhelst så blev jag dödad när vi hade lyssnat på dom och dom hade redan sagt att vi var "fria". Detta anser jag att personen i fråga ska straffas för då det var solklar RDM. Det var inget warzone eller dylikt, jag skulle gå fram och snacka med lallish och så blir jag skjuten i ryggen.

Link to comment
Share on other sites

TU Lallish rånade resten av gänget när dom drog iväg i helikopter, så jag hoppade ur min offroad och började skjuta ditåt, men eftersom det skakade så helvetes mycket så sköt jag dig istället som stog precis bredvid, och lallish la sig ner.

 

Har video på det också.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hej.

Jag vill att ni postar namnet på den som buggloota så jag kan ta personen för exploit.

Resten ser jag inga konstigheter med i dessa filmklipp postade i post #1.

Yes kontakta "Cv-D ToxiC" på teamspeak :)

Link to comment
Share on other sites

Eller så postar du den här som jag frågar efter, alternativ skickar det i ett PM till mig.

Detta är inget att smussla om, sysslar man med sådant så är det name and shame! och eftersom denna banrequest kommer handla om 1 person och inte hela gänget så är det viktigt att det blir rätt person.

Link to comment
Share on other sites

Respekterar beslutet - lite klargörning bara; Man får alltså ta vapnet från någon som inte dött av någon, det går inte under exploiting/buggloot, och man får även råna någon direkt efter medic ress? 

Link to comment
Share on other sites

1, Att loota saker från någon som dött av något annat än strid anses som buggloot då även vapnena skall vara "oåtkommna" precis som uniform och backpack

2. Att åka efter en medic och sedan råna den som ressas är trolling/RDM och resulterar i en ban

Link to comment
Share on other sites

Eller så postar du den här som jag frågar efter, alternativ skickar det i ett PM till mig.

Detta är inget att smussla om, sysslar man med sådant så är det name and shame! och eftersom denna banrequest kommer handla om 1 person och inte hela gänget så är det viktigt att det blir rätt person.

Skickar PM

Link to comment
Share on other sites

The person Mr. Night who is playing under 2 diffrent GUID's have been banned for 3 days on each GUID.

The reason: Bugglooting and following medics around robbing newly ressed people. thats a behavior that i will never support.

 

3 days in farming money is alot so hopefully this ban is sufficient for him to understand the depth of it.

 

thanks for all the links, pm's, reports regarding this matter.

 

 

edit: I should add that CVD have resolved the issue internally with this person and he is not a member of CVD (that happened before this request was processed)

Therefor the "whole gang falls under the same rule" dosent apply here, it was resolved.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.