Jump to content
CvGaming

SC jimmy åkesson


Erik mark
 Share

Recommended Posts

Det började med att vi rånade en sc vid glass trader och skulle kräva pengar av ägaren för deras hemmit men när vi kom fram var sc redan vid chop shop. Det blir fight och det slutar upp med att en k.f dödas och 2 ifrån sc. Sedan flyr sc jimmy åkesson ifrån platsen med hemiiten och flyr in i safezoneområdet i kavala när jag jagade honom. Pratade med han i ts men vi kom inte överens om någon lösning. film:

Link to comment
Share on other sites

Vi snackade med dem över TS och förklarade varför jag tog den rutt jag gjorde. Jag tog vägen igenom safezone. Jag hoppade ut och skulle endast ge han lite pengar jag hade på mig sedan drog jag vidare ut genom safezone. Men som sagt jag snackade dem och erbjöd att compensera pengarna som de skulle ha fått för att chop shoppa Hemtt Boxen, men de accepterade inte det!

 

Kind regards Jimmie Åkesson!

 

Måste även tillägga att jag tycker det är synd att folk vill att det ska bli bannrequest av allt! Som man hör i deras video som ett exempel! 

 

Han/Hon som tar hand om ärendet får gärna kontakta mig på ts! "BlackPanda".

Link to comment
Share on other sites

ursäkta om jag lägger mig i.

 

Men pengar värdet från en chop-chop är inte samma samma som att låta er köpa tillbaka hemtten. 

Ganska snålt o bara ebjuda chop-chop priserna, vilket jag vet SC inte hade gått med på om rollerna var ombytta.

 

End of transmission från mig. (kommer inte kommentera svar eller liknande gällande min kommentar)

Link to comment
Share on other sites

Kommentaren ovan bidrar med absolut ingenting.
Jag tycker iallafall inte det bör klassas som regelbrott, han åker igenom safezone och sen direkt ut igen. KF har chansen att fullfölja jakten och avsluta. Något de inte gör, konstigt nog. Han flyr inte till safezone. 

Link to comment
Share on other sites

Det var lite det jag menade med min första kommentar att de endast ville ut med en bannrequest. De hade all chans i världen att fortsätta "jakten" eller RP:a, men istället springer han ut och säger hörrudu du jimmie vi har film på det där. De kunde lika med ha fortsatt att försöka ta tillbaka hemtt boxen och skriva till mig på TS efter.

Link to comment
Share on other sites

men du åker in i safezone vilket jag antar gör att dom ger upp hoppet om att du ska komma ut och därför slutar jaga jag tycker detta är ett regelbrott o därför bör Jimmie få ban.

Förstår hur du tänker, men frågan är då är det inte värt och vänta 10 sekunder innan han springer ut och ropar angående just detta? Han ser ju mycket tydligt att jag börjar att åka.

Link to comment
Share on other sites

Jag hoppade ut och skulle endast ge han lite pengar jag hade på mig sedan drog jag vidare ut genom safezone.

Jag lägger mig inte i på det sätter att jag vill ta någon av era sidor, men jag har en fråga ang reglerna. Ja det är okej att köra igenom safezone, men är det okej att droppa/lämna saker i safezone? För Jimme åker som sagt in i safezone för att lämna pengar, är det då okej att åka in i safezone, droppa av sig all sin gear så att någon av de som dog i fighten kan plocka upp det, åka ut igen och sen förmodligen bli dödad och då slippa förlora något? För om inte jag uppfattat det fel så säger reglern bara att man inte får fly in i safezone, men inget om man får droppa saker elr inte. Jag kommer inte säga hur jag tycker det borde vara, eftersom då tar jag någon av eras sida. Men jag vill gärna veta vad som gäller? (Hoppas inte någon blir sur för att jag kommentera i eran ban request, men om vi får svar på vad som gäller blir det kanske enklare att lösa ifall det ni gör är fel eller inte? Om någon från SC eller KF att detta var en helt onödig kommentar och att det var fel av mig att kommentera i eran ban request så kommer jag ta bort allt innehållet i denna kommentar! )

Link to comment
Share on other sites

Jag lägger mig inte i på det sätter att jag vill ta någon av era sidor, men jag har en fråga ang reglerna. Ja det är okej att köra igenom safezone, men är det okej att droppa/lämna saker i safezone? För Jimme åker som sagt in i safezone för att lämna pengar, är det då okej att åka in i safezone, droppa av sig all sin gear så att någon av de som dog i fighten kan plocka upp det, åka ut igen och sen förmodligen bli dödad och då slippa förlora något? För om inte jag uppfattat det fel så säger reglern bara att man inte får fly in i safezone, men inget om man får droppa saker elr inte. Jag kommer inte säga hur jag tycker det borde vara, eftersom då tar jag någon av eras sida. Men jag vill gärna veta vad som gäller? (Hoppas inte någon blir sur för att jag kommentera i eran ban request, men om vi får svar på vad som gäller blir det kanske enklare att lösa ifall det ni gör är fel eller inte? Om någon från SC eller KF att detta var en helt onödig kommentar och att det var fel av mig att kommentera i eran ban request så kommer jag ta bort allt innehållet i denna kommentar! )

 

Jag förstår din fråga men vet inte vad jag ska svara på frågan. För jag skulle aldrig lägga av mig gearet i denna situation med tanke på ifall KF nu hade fortsatt hade jag ju varit dödsdömd :/ 

Vill ju ha nått och skydda sina benstyckor med ;)

Link to comment
Share on other sites

Hello.

 

1. The whole banrequest is faulty, usally we autodeclined those.

 

2. No, this is not illegal. Sure, we dont know what was dropped of and if it would have been of any substantial sum (like 500k or something) it sure is wrong.

But there is nothing illegal by passing safezone when being hunted. staying there is a total different manner.

 

So this request is declined due to both above points.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.