Jump to content
CvGaming

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 07/18/18 in all areas

  1. 4 points
    Efter att ha läst Herrings mycket välgjorda post om lite olika förbättringar så tänkte jag att jag slänger på lite saker som har funderats på. Player settings: En utökad settings meny, där man kan välja bort ambient life and sounds. Detta framförallt för att öka på lite fps. Även möjlighet att välja bort namn osv för ökad immerson om man så önskar. Välja till eller från new player hints och notifcations. Crafting meny (Om nu crafting blir något som kommer hända) Map changes/Blackmarket/farming: Gör rebell ön till en kos zone/Warzone , flytta alla drog processing eller fält dit så det blir en rejäl risk att köra droger, (går ju faktiskt rätt lätt att landa plan på ön) och öka på priset en smula. Drugdealers borde bara gå att interacta med om det finns minst två poliser inne. (För att folk inte ska kunna farma droger på nätterna när ingen annan är inne och får folk att börja använda hus mer) Gör om Ganghideouts så att dom endast säljer sdar och smg's, vermins/pdw's etc, samt lvl 1 väst och lite mer klädval. Gunshops borde bara sälja pistoler och rangemaster bälten. Flytta ta bort pharmacy, som det är nu fungerar det inte alls så bra. Lägga till local bank eller dylikt där man kan få mellan 500k-1m beroende på om folk spenderar pengar på lagliga ting. Blackmarket bör ändras så att man där köper 5,56 vapen samt någon lv2 väst kanske (om man kan skinna om en gendarme väst till svart eller liknande och utan text.) Här bör även mer kläder finnas, lite lägre licenspris som typ 500k för att göra att fler använder det, bör även flyttas till något nytt ställe eller eventuellt ha två eller tre blackmarkets ute på kartan. Enda stället att kunna köpa 6,5 och uppåt för civs samt carrier lite bör vara Bandit district. Other Features: Polisen bör få en förkortad NLR till kanske 5 minuter samt alltid ha 3 liv i fights för att simulera en mer realistisk polis styrka. (Detta kan begränsas till att om det är mindre än 6 poliser eller färre inne och då kan 2 liv gälla istället). Medics borde inte ha någon NLR alls (om de nu har det) Du måste alltid dock köra som du värdesätter ditt liv eller riskera fail rp. Så t ex om det är 3vs1 så borde man mer eller mindre vara tvingad att ge upp och eller försöka fly. Om och när Rebeller kommer tillbaka bör de istället få norra delen av Altis, t ex Sofia där de sätter upp sina anti-staten regler osv. Detta för att göra faktionen lite mer levande. (De kan ha en outpost på warzone ön dvs gamla rebell ön) Polisen bör kunna köpa ett undercover fordon (Suv/van/hatchback) och en undercover uniform (en kostym som döljer ditt namn om möjligt.) Som endast får användas om det är godkänt av ett högre befäl. LT och uppåt. Endast uniformerad polis får bära skyddsväst och vapen från 5.56 och uppåt. Även en dykardräkt och rebreather bör säljas i polis shoppen för att kunna stoppa turtle poachers. Utöka skriptet för turtles så de endast går att plocka i angivna zoner för turtle poaching. Events: Gör Purge till ett fast event, typ varje söndag vid 20:00 restarten. Då vet folk när det är Purge och kan då välja att vilja delta eller ej. Om Poliser/medics vill delta måste de logga in som civs under purge eventet. Lägg till ett event team, kan ju vara nuvarande supports/mods etc, men ett dedikerat event team som lägger ut events som bara händer där det är tillräckligt med spelare/gäng som skrivit upp sig. Det var bara en del förslag som jag personligen skulle vilja se, vad som är möjligt och önskas från staff är ju upp till dom. Har folk övriga förslag och ideér så fyll gärna på.
  2. 4 points
    This is more of a direct message to the staff team, but I'd liked to post it on the forum to get you guys' response also! NOTICE: This IS NOT a thread open for discussion, please create your own for that bull crap.? Intro Hello, most of you probably know me from being in a cancer gang named TSAR, or as one of the guys who used prowlers to farm. Others may not know me at all, lucky you. Either way, this is just some suggestions and contributions for CvGaming Altis Life 5.0 RPG. I created this thread, because I myself were creating a server the last couple of months, but sadly given up. As a result, I have some leftover work to share with this community, and some knowledge of scripting in Arma. Hopefully, some of these features will be able to make it on the server. If not I do completely understand the admins and staff. Anyone from the staff team are welcome to pm me about certain things, and I would be happy to send over, or aid with other scripts. Anyways, let's get jump in! Features: More perks It would be a waste of money for Maverick's Talent Tree if there is only 3 perks. See more under the "Perks" paragraph. More exp rewards See more of this under the Experience paragraph. Capturable Police Checkpoints Push cops into an unconformable situation when you take their checkpoints! Improved Notification System This can provide a fresh & clean look on the server. (See more of this under the Notification System paragraph). More actions See more of this under the Actions paragraph. More clothing alternatives. Inside gang hideout it is a bit dull with the lack of clothing. What about some bandit clothing? That would be nice! Perks Perks can be a huge deciding factor for a players experience on the server, too few can feel like there's nothing to work for, too many can "lock" features out. Perks should be something that one must grind towards. And hopefully feel rewarded when it's achieved. The code: [life_currentExpPerks, "PERKNAME"] call mav_ttm_fnc_hasPerk returns either true/false. This can check if player has the perk or not, allowing them to ex: buy perk clothing. Here are the perks I came up with, some are already working on my private dev server, others are a two minute job to complete. Civilian: Vehicle Texture Pack vol.(1-3) Perk set which allows civilians to expand their vehicle textures. Michael Scofield (Prison Break) Perk set which allows civilians to also break out non-gangmembers. Firearm Junkie (Legal & Illegal perk-trees) Perk set for a expanded weaponry. Maybe allow player to buy an advanced firearms license, bigger guns for legal carry. Clothing (1-3) Expand your clothing cabinet. Allow players to buy higher-tier clothing. Police: Criminal Hunter (1-5) Receive bigger payout when doing cop stuff. Drug busts, vehicle impounding, Bounty price etc etc. Police Textured Vehicles vol.(1-3) Perk set which allows cops to buy Prowler black, sand. Black/Blue Tiger Hunters, (and maybe undercover police vehicles?). Medic: Cardiopulmonary resuscitation Training Allow medics to use CPR to revive people without the need of medkits & first aid. Quick Revive Faster revive process. Medical Textured Vehicles vol.(1-3) Perk set which allows medics to buy other skinned vehicles. Common (everyone): Mechanophilia (1-3) Discount when buying vehicles. Repair Specialist (1-5) Mastering Car Repairs. Repair vehicles faster. Hotkey Master Perk set which allows players to bind User Action keys for fast use of painkillers, spike strips and seat belt. Experience Rewards: New ways of earning experience for their Talent Tree, such as repairing vehicles, robbing gas station, Capturing Hideouts/Bandit District/Federal Reserve/Pharmacy/Checkpoints, Being in close proximity of players which is not grouped to you, rewarding for RP. (It could work, I have an idea of doing this). Capturable Police Checkpoints Note, the capture-rate is sped up really fast, so we won't be here forever ? It also gives police the ability to recapture it once order is reached Video demonstrating this feature: Notification System Can replace old and boring hints, systemChat and titletext. Give the server a new, clean and fresh look! Tested and works with localized strings and normal text. Could take time to replace all of them though. ? Here I demonstrate the Tag System with the new Notification system. It does not have to be that, but this is just a preview! The Notification system I used here is from TanKode, but modified to resemble Exile's Toasts. Yes it's called that. Video demonstrating this feature: User Actions Now I'm talking about user actions, such as seat belts, "rob person" etc etc. (All of this can be found in fn_setupActions.sqf, but you already know this, lol). One feature that I saw on a thread, was being able to remove a players communication device, hiding them from the map, from group members and themselves. This can be used with a radio, which a player MUST have to see themselves on the map (Spawn loadouts can be configured to include this), or a variable can be set. If the player has the given variable/or does have a radio, it will give the robber the option to remove his communication, and vice versa. However this also has to be modified in the map markers for civs/cops also. For item radio I used this very simple code: if ("ItemRadio" in (assignedItems _x) AND "ItemRadio" in (assignedItems player)) then { CODE }; Thank you very much for reading through this thread. I wrote this to hopefully give insight to you guys what CvGaming really could be. It took some time to compose so some feedback with a like or a comment would be appreciated. But keep the discussion outside this thread. Please ? Thanks once again Sincerely Herring.
  3. 3 points
    v.pUTIN

    Jaha

    Appeal Information Name: [RDM] Banan Bengt Date: 2018-07-(ehm) Reason: Explain your point of view as much as in-depth as possible. If you have any proof of the users guilt in form of links, post them here. Jag vart permad för att några trollade i kavala, var av några av dom som var med i samma gäng som jag var med förtillfället(och ja jag var i närheten men gjorde inget) Vilket jag tror Luckiiee kan säga också, Skickade även en gyazo till Luckiee och förklarade vart jag var osv, Men han sa att jag skulle göra en ban appeal. Jag har ju inte gjort något fel utan blev hänvisad till "A gang will be judged for its actions as a group."
  4. 3 points
    Eggis

    Just another random topic v2

    Vore kul om rebellerna fick ön som är vid pyrgos bron (Makrynisi)
  5. 3 points
    luckiiee

    Just another random topic v2

    Tänkte bara flika in på den topicen: Det har testats, rebellerna hade bandit som sin bas vilket ligger nära Sofia. Om poppen vore 100 kanske det hade funkat, men det gör de inte nu. Det är helt enkelt alldeles för långt från där dom andra spelarna är.
  6. 2 points
    NilsseN

    Just another random topic v2

    Det skulle vara jävligt coolt, lite nytt är ju alltid nice!
  7. 2 points
    WoXXeN

    Just another random topic v2

    Tror inte riktigt att Tiszht sitter och pekar finger, du rollspellar vilket är skitbra, samma sak kan inte sägas om många andra, såfort vi kommer fram är det rp i 30 sec, sen är det typ "This is X, put your hands up or die" i alla andras fall. Och oftast är det ju flera som redan är upplagda på berg och Cargos vilket ger oss ett extremt underläge. Det är samma sak med Pharmacy, det ligger för dåligt placerat, APD har alltid ett stort underläge då folk redan är upplagda på så bra ställen.
  8. 2 points
    Tiszht

    Just another random topic v2

    Alltså, 3 liv är bara ett förslag när det är mindre än 5-6 poliser inne, är det fler så kan 2 liv gälla och om det är mer än 10 poliser inne så kan 1 liv gälla. Jag tycker att det makes sense. Coolt förslag. Lite capture zones osv. Och absolut, purge bör kunna ske annars också om tillräckligt många är sugna på det. Eller så kan man bara dra till warzone och göra upp om gear etc om man känner att man vill panga lite.
  9. 2 points
    Eggis

    Just another random topic v2

    Många intressanta förslag! har lite synpunkter på saker. Bra förslag med att ta bort pharmacy o ersätta det med en localbank! även bra att APD får förkortat NLR men att vi endast har ett liv. Kan tänka mig själv att vara civ och att dina motståndare har 3 liv inte alls kul. Warzone och att man då kan capturea rebell checkpoint och får 20% av allt som säljs i drugdealer men det måste vara kontrollerat att man gör så att det måste vara mer änn 2 poliser inne / ett antal civs för att det ska gälla / få pengar det bör även ta tid och cappa den.man kan ju även göra som du säger att man tar över karteller / drug dealers. Purge borde vara ett fast event fast det borde även kunna ské om spelare är sugna på de
  10. 2 points
    NilsseN

    Just another random topic

    Well written topic Herring, and cool features. Hope some of these features coming to the server!
  11. 1 point
    JompeKanin

    Just another random topic v2

    eeee hörru, fråga woxxen jag rpade mig ur ett mackrån här om dagen så säg inte att vi bara vill har gear, jag förlorar ungefär 200-300k efter varje mackrån eftersom jag e själv det är inte så att jag tycker de är kul att förlora pengar direkt. men visst om ni inte gillar att jag sitter och rånar för er ska jag sluta,
  12. 1 point
    Tiszht

    Just another random topic v2

    Jag förstår det, men att då råna en mack när man bara är en eller två inne och det är mer än fyra fem poliser inne så kanske man bör vara beredd på att rollspela, ge upp och sjappa. För som det är nu när det är mackrån efter mackrån och folk är bara ute efter Gear. Därav ändring till kanske 2-3 liv och kortare NLR. På fem minuter bör man ju kunna hinna loota och sticka om det nu bara är gear man är ute efter. Bara min åsikt som sagt.
  13. 1 point
    Tiszht

    Just another random topic v2

    Från Hideouts ja, men blackmarket finns dom på istället. Just nu är Hideouts alldeles för bra när det kommer till vapen. Fast de ska ju faktiskt ha ett övertag, som det är nu är det bait och mackrån stup i kvarten, är ni 3 inne och det är 3 poliser så blir polisen alltid en man kort (Den som går fram) så vi är alltid i underläge när det är 3 poliser inne och lika många civs, detta skulle göra det lite svårare för civs att gå efter gear, vilket är fallet nu. Men absolut, jag respekterar din åsikt. Jag tycker ju polisen borde ha ett större övertag även om jag inte spelade som polis. Från Hideouts ja, men blackmarket finns dom på. Just nu är Hideouts alldeles för bra när det kommer till vapen.
  14. 1 point
    Eggis

    Just another random topic

    Good job Herring! i hope this things coming to CvGaming´s server. i think this will attract new players , and old too when you see at servers that have 60-120 pop they have great scripts like this! Something that should be awesome is a Warzone on the rebel island and you can earn warpoints and can buy attachments to weapon / vest / The Police is going to capture it. "The rebel army has got neutralized and the Police force has take it from the rebels and is now controlling the drugs and other things on the island. Becuse the rebels are suspended temporarily and when they are coming back they are getting the island back or maybe we have a fight about it whos controlling it?
  15. 1 point
    when u capture the checkpoint it should take about 1-3 minutes to do it, so the police got a chance becuase it should not be to easy.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.