Welcome to CvGaming

Register now to gain access to all of our features. Once registered and logged in, you will be able to contribute to this site by submitting your own content or replying to existing content. You'll be able to customize your profile, receive reputation points as a reward for submitting content, while also communicating with other members via your own private inbox, plus much more! This message will be removed once you have signed in.

Tiszht

Member
  • Content count

    14
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

About Tiszht

  • Rank
    Member

Profile Information

  • Gender Male
  • Location Sweden

Gaming

  • IGN Tiszht
  1. Jag tycker även att regler ska göras om ganska rejält. Särskilt engage regler, tycker att det ska baseras mycket mer på RP och att folk ska ha en faktiskt anledning att göra en engage. T ex om två gäng har beef mot varandra så kan dom få automatisk kos mot varandra (Om två gäng gått med på gang war t ex.) Gängen borde också ha prefered incomes, alltså t ex att CV-D väljer coke eller pot och då går emot folk som också försöker slå sig in på den marknaden, detta kan ju även gälla lagliga saker, t ex diamonds/iron (även om jag verkligen gillade idén på att byta till kakao, bananer, gummi eller whatever). Om folk då (Läs gäng etc), engaegar någon utan legit rp orsak så kan det klassas som fail rp och bestraffas. Det gör att nytt folk har en större anledning att spela utan risk att bli rånad/engeagad var femte minut och tröttna. Dessutom slipper man alla dom där tråkiga "This is ... Surrender or die", hela tiden. Kanske även ta bort hexagoner runt sina gängmedlemar, även ta bort namn över gubbarna och ersätta dem med playerid nummer (som man då kan redigera efterhand), främjar också rp. Spelar man bara för att panga och ha "kos" kan man likaväl spela wasteland eller andra servrar. Inväntar också lite nu tills patchfix kommer, tycker det saknas en del saker, bus stops, metaldetector (Tycker iofs guldvaskning hade varit en mer cool idé typ säg att man får nuggets fast genom farming och priset anpassas). Det finns även inga garage alls, vilket gör det här med att köpa hus lite mer jobbigt. Ingen stor grej men ändå något jag tror många vill ha. Säg att man kan köpa en skylt till sitt hus med ett garage. Eller att när man köper ett hus så kan man köpa garage till (i huset) för extra pengar. Hade även varit trevligt med paintball/skydiving/pvp arena eller liknande. Mer klädval (gangclothes etc). Borde även kunna köpa AKM's på ganghideout (dom kan ändå inte ha några attachments) och är ju faktiskt vapen som är i störst omlopp i undre världen. Hagelgevär borde också finnas (hunting grounds), man borde även kunna köpa ficklampor som weaponattachment i gunstore/ganghideouts. Vet att crafting kommer komma men detta var riktigt nice och hoppas snart att det återvänder. Någon typ av farming (kanske olja eller dylikt) borde vara placerat ute i vattnet då det finns mycket vatten på tanoa och skulle göra att folk kommer använda båtar mer. Alltså försöka tänka om som gör att det finns fler olika saker att göra. Varför även inte lite nytänk när det kommer till olika jobb. T ex Taxi service, bärgarfirma etc som man kan tjäna pengar på. Att kunna försäkra sina fordon (vet inte om det är möjligt men att förlora sin 3+ miljoner truck för ett litet misstag är rätt surt) Tycker Tanoa kartan är väldigt skön att spela på, så även om inte alla har dlc så tycker jag att Tanoa kartan är det rätta att satsa på. Detta är bara några tankar och ideér. Man kan inte göra alla nöjda och glada men menar detta bara som konstruktiv kritik och inga måsten eller att allt jag säger borde införskaffas/hända.
  2. Förslag på personer som du litar på, ingen aning, tänker mer att folk som uppför sig, vill ha en bra server och är allmänt omtyckta av den stora massan kan få försök att bli support eller dylikt. Det kanske inte hjälper när det står "Poke and you will banned" på ts. Visst förstår jag att ni blir dragna i hela tiden men något slags system vore att föredra, t ex om man sitter uppe i items lost eller vehicle lost så borde det ta max en timme innan någon kan vara där och hjälpa en. Vet faktiskt folk som väntat i många timmar (över en restart) innan någon ens pratat med dom. Detta borde gå att förbättra. Visst att alla vill vara dom coola poliserna, men det är ju bara ha ansökningar där också. Precis som i andra fall. Dom Swatiga poliserna ska vara få och bra och med stark bakgrund. Blir respekt åt alla håll då alla vet att det krävs massa för att komma in där (Inte endast panga bra utan också kunna prata, vara lyhörd, ta kritik, rp:a med mera) Jag menar inte att det ska vara slumpmässigt, utan planerat. Så det nästan blir som ett event. Jag menar inte att rebeller eller Poliser är rädda om sitt gear, det är mer prestige nu att inte förlora gear och dö än vad det faktiskt kostar. Det rimmar konstigt i mitt huvud att en rebell styrka ska ha lika billigt gear som det som en stat förmedlar. Allt jag skrev var bara ideér och förslag. Inget mer.
  3. Mer kläder och skins skulle förhöja känslan av olika gäng och ge mer rp generellt. Öka gäng till max 10 men att man max får vara dubbelt så många som motsvarande gäng i en och samma fight. 2 civs rånar en gasstation, max fyra poliser får delta i den fighten. 8 ufa tar bandit, max 16 poliser får delta i den fighten ((alltså en 2:1 ratio)). Det gör att fighter inte blir evighetslånga och främjar också rp. One life rule i alla fighter, folk slutar att söka kos konstant. Gör också att medics blir ännu mer viktiga. Attityd, ge folk respekt och ha benhårda regler angående side/forum/ts när det kommer till hur man pratar till varandra. Jag personligen förstår det här med ord mot ord och det mesta kräver video, men om någon beter sig illa och man har flertal vittnen/screenshots på att folk vdm:ar och rdm:ar så borde det också räcka om man nu inte kan spela in. Det är givetvis alltid upp till admins att bedöma. Tycker också temp bans borde bli graderad, 1 gång rdm, 3 dagars ban, 2 gånger, 5 dagar osv. Får folk att skärpa till sig. Polisen borde delas upp, en standardpolis som sköter mer dagligt arbete (Tar folk med olagligt gear, skyddar civs, åker på gas station), dessa borde inte heller ha "dyrbart" gear utan lvl 1 västar och typ max smg/5,56 vapen vilket gör att folk inte blir så sugna på att söka fights med dem och främjar rp. Så kommer vi till andra delen, en swat sektion eller motsvarande. Dessa är dom som har tillgång till hunters, ghosthawks, större vapen men åker också endast som förstärkning vid större fighter, fed, bandit, mot rebeller osv. Mer "aktiva" admins/support som snabbt kan agera vid mindre saker. Förlorar man sin truck eller dylikt så kan det förstöra en hel kvälls spelande med att vänta o se om man får tillbaka den för att någon tyckte det var kul att vdm:a. Samt att kunna specca folk oftare för att förhindra duping. Rebeller, gör om. Dom har alldeles för billigt med gear och fordon, låt dom köpa allt till 50% av bandit priser, ex katiba 600k kostar då 300k för rebeller. Dom ska inte ha det lika lätt som polisen med gear men ändå en fördel över civs. Skulle också försöka göra dom till opfor så dom inte längre räknas som upphöjda civs. Ge dom också tillgång till sprängmedel så de agerar mer som terrorister och kan få folk att bli rädda. Borde också vara mindre antal rebeller än antal poliser totalt. Det borde finnas capture zones för rebeller att ta över, för en rimlig summa pengar. Så att dom uppmanas att åka runt och göra mer saker istället för att som nu, ta fed, bandit och that's it. Sikten, nya vapen och allt sådan bryr jag mig inte stenhårt över. Det är alltid kul med mer valmöjligheter men balans är lika viktigt. Kläder oavsett camo (bortsett från rebeller/poliser/medics helt egna) borde inte vara olagliga. Makes no sense. Men skulle gärna se lite mer andra kläder även, kostymer etc. Inför en black market på maffia trader, där man kan köpa tyngre vapen men till hutlösa priser (typ dubbla eller mer bandit priser). Vet inte om ett xp system skulle göra saker bättre, där man kan få xp genom farming, fighting, trading osv. Gör det mer attraktivt att köpa gangland. Köper man gangland så borde dom som redan har hus i ganglandet tvingas sälja. Garage till hela gänget genom skylt, airgarage etc som man kan köpa. Gang clothes butik etc och gang market. Bara lite tankar, finns säkert mer man kan komma på.
  4. Just a suggestion to future events being posted. Maybe do them in english so everyone can understand.
  5. Tiszht
  6. Kafarov, you are right. I misread it. Nevermind. Admins can lock this now.
  7. Yep. I get this. I have no problem with it either. But there are currently two rules that is slightly conflicting. So just say that atm's are safezone for everyone within 50m. Just a suggestion to clarify the rules.
  8. Ok, thanks for the clarification, maybe then remove the: ATM in Rebel Checkpoint is only safezone for the U.F.A under the Safezone rules. Thanks again.
  9. We in M.E.T tried to do the infrastructre earlier today. I got a bit confused on what rule actually applies then, according to Safezone rules you are not allowed to engage within 50m of a marked atm. But under the safezone rules it also says: ATM in Rebel Checkpoint is only safezone for the U.F.A. So what goes really? UFA already have kos on their entire island, but since there are several atm's marked on their island it gets confusing on where you can engage the UFA. If the rule applies with the 50 meters of a atm at all the positions on the island, why then the rule which I just highlighted in bold? I just think a clarification on this would be good. Thanks.
  10. M.E.T Tiszht Flabber Joelthoo Honker Thematofall (Might be some changes to team, will update.)
  11. Sjukt bra tankar och ideér. I like it. Något jag också skulle vilja se om möjligt är att Toolkits blir inventory equipment istället för Y/T equipment.
  12. Hade först inte tänkt skriva här alls, men jag håller med vissa punkter till stor del. One life rule i fights förutom fed vore kanon, då tänker folk efter lite mer innan dom drar en fight. Så +1 på den även om den blir på trial under en vecka. Jag vill också se tydligare regler för engage, till exempel, oavsett om den andra ser ut att dra vapen, tveka eller whatever så ska det gå minst 5 eller 7 sekunder nnan den som engagar får skjuta. Alltså att det finns en exakt tid istället för det lite luddiga "Lämplig" tid. Ni har sagt att rp efterfrågas mer, nu sker det bara då och då i safezone. Kanske hitta något sätt att rewarda det, säg om ett gäng rp:ar mer (istället för att jaga gear, vilket alla gör nu) och dom får ett rykte om sig att rp;a så kanske dom kan få en belöning, typ lite pengar, kanske något skin etc... 3;e part gäng. Det är många som jag som mer eller mindre spelar helt ensamma för tillfället. Så säg att det är 4-6 från ett o samma gäng inne och någon annan från ett gäng också spelar själv inne, borde man då inte få sammarbeta förutsatt att man inte är fler än det gäng som är inne och man vill ha en chans emot. Tycker bara det makes sense men förstår också varför regeln är viktig, att två starka gäng inte konstant går ihop mot andra..det är inte heller det jag menar ska ske utan för dom som ofta är ensamma eller få inne också ska ha en chans mot större gäng. APD/UFA borde ha en dedicerad medic (Typ combat medic) som främst ressar just APD/UFA så kan övriga medics ressa civs vilket nästan aldrig sker som det är nu. Särskilt när det är många civs inne. Det här med sikten/fordon kommer alltid folk ha olika syn på...kanske utse någon typ av SWAT team som bara få ta ut hunters/ghost hawks när situationen kräver det? Med motsvarande för UFA. Purge, de flesta verkar vilja ha purge då och då, varför inte ha det på en fast veckodag, under en specifik tid? Då kan de som vill köra purge rikta in sig på den tiden och andra som inte vill hålla sig undan. Bara ett par förslag.
  13. Name: [N.O.C] Tiszht Offender-Name: [X.T] Dragan Date: YYYY-MM-DD - 2017-02-06 (Cirka mellan kl 01-02) Which rule(s) were broken: 3 x combatlogg. Additional information: Dragan died two times, logged, logged back in. Last time he was killed by a 1% player and he combat logged again. I also warned him that he would be banned if he combat logged again, which he did.