Jump to content
CvGaming

Marshall Tackar för sig.


L.Marshall
 Share

Recommended Posts

Dagens fed var droppen för mig. Att en admin sitter och inte har koll på regler och begår flertalet regelbrott är bara för mycket. Och att sen sitta och pilla i forumets regler och ändra dessa i efterhand till sin fördel är bara patetiskt. 

Började med att NLF och cv-d tog fed. 8 eller 9 poliser var inne. Detta är en print på hur reglerna såg ut innan vi tog fed eftersom att det har gått så långt att man tar förgivet att reglerna brukar skrivas om hela tiden av nån konstig anledning. http://prntscr.com/90jurw   Som ni ser där står det: 1 life rule at FED ( if the APD are less then 8 APD online, they are allowed to use 2 lifes ).  Vi dödade hela polisstyrkan och började fylla. 10 min senare är hela poliskåren tillbaka IGEN. Reloggat för att få bort NLR. Tar sig in, dödar och tar hemtts. Vi lackar såklart och några av NLF-killarna reloggar då också för att apd gjorde det. Kriget fortsätter till gravia impound lot. Där searchas dem i full warzone med minst 15 pers skjutandes på varandra. Till och med att poliser kastar sig ut ur hunters mot hemttsen för att hinna searcha innan dem dör. När man sedan får reda på att det är en admin som ger denna order är bara sjukt. (Tack till dimitris stream för att få höra vem som gav ordern.)  Sen mina damer och herrar går denna admin in i forumets regler, pillar lite så det ska se bra ut från deras sida. Den lilla regeln är nu omskriven och ser ut såhär: 1 life rule at FED ( if the APD are 8 or less online, they are allowed to use 2 lifes with no NLR ). Tänk vad lite magi kan göra va? Slänga om lite ord och lägga till nått här och där sen är allt borta och man är "safe".

Väldigt dåligt beteende enligt mig och detta är inte okej av någon som ska vara ansiktet utåt för denna server. Det är detta som får bägaren att rinna över för min del tyvärr.

Ha det bra.

Link to comment
Share on other sites

Då det var SJU poliser varav en AFK när ni startade fed, (M.Bachne) Tycker ni seriöst att det är rättvist att om nu vi alla dör, då det är 7vs14 så ska ni bara kunna köra rätt ut med guldet?

Jag som rätt ny i kåren kan tycka att just den regeln gällande 2 life rule är lite svag, för man vet inte om man ska vänta ut tiden eller fixa bort NLR tickern. då tiden var knapp och vi var underbemannade gjorde han ett val, det som verkade mest logiskt vid tillfället. Att han ändrar den sen kan jag förstå, men om det inte var någon uppdatering utmärkt att den har ändrats till det som skrivits kan jag förstå varför man bli arg.

 

Enda anledning till att dom searchade i combat var för att de såg att ni hade även loggat om, SOM ÄR 14 PERS. Vissa kanske inte gjorde det. Men några gjorde, och det var fan inte rätt.

 

Är nog därför han ändrade regeln ... för att få saker att funkade bättre i framtiden så dessa scenarion inte uppstår igen.

Link to comment
Share on other sites

Då det var SJU poliser varav en AFK när ni startade fed, (M.Bachne) Tycker ni seriöst att det är rättvist att om nu vi alla dör, då det är 7vs14 så ska ni bara kunna köra rätt ut med guldet?

Jag som rätt ny i kåren kan tycka att just den regeln gällande 2 life rule är lite svag, för man vet inte om man ska vänta ut tiden eller fixa bort NLR tickern. då tiden var knapp och vi var underbemannade gjorde han ett val, det som verkade mest logiskt vid tillfället. Att han ändrar den sen kan jag förstå, men om det inte var någon uppdatering utmärkt att den har ändrats till det som skrivits kan jag förstå varför man bli arg.

 

Enda anledning till att dom searchade i combat var för att de såg att ni hade även loggat om, SOM ÄR 14 PERS. Vissa kanske inte gjorde det. Men några gjorde, och det var fan inte rätt.

 

Är nog därför han ändrade regeln ... för att få saker att funkade bättre i framtiden så dessa scenarion inte uppstår igen.

Då kan du kolla dimitris VOD tycker jag innan du kommer med dessa påståenden. Enda samtalsämnet som pågick påväg till fed var att "INGEN får logga in, vi är 8 inne så vi kan ta 2-lifes". Synd bara att ni borde varit UNDER 8 för att detta skulle gälla! :) För det första kan inte vi veta att en är AFK. Det är inte vårat ansvar att åka runt och titta på varenda polis så att dem inte står afk nånstans, det är poliskårens problem. Sen om man räknar bort denna Bachne, eftersom ni ändå kickar honom och skickar in BOSS_BEARD så är ni ändå MINST 8 inne. Sen stod det inget att man fick relogga i första regeln heller oavsett. Så nej, inget av detta håller.

Link to comment
Share on other sites

Eller hur, det spelar väl ingen roll om 1 är afk.. Hur ska dom som tar fed veta det, det får ju meddelas i god tid till dom som tar fed och kommas överens sinsemellan isf..
Jag tycker iaf inte att man ska "benda" regler när det passar en själv, att ni sen använder anledningen "ni loggade om" för att searcha när ni själv bröt eran NLR är en skitdålig bortförklaring..

Men då vet ja att om någon VDM:ar mig så får ja buggloota hans hus!

Link to comment
Share on other sites

Dagens fed var droppen för mig. Att en admin sitter och inte har koll på regler och begår flertalet regelbrott är bara för mycket. Och att sen sitta och pilla i forumets regler och ändra dessa i efterhand till sin fördel är bara patetiskt. 

Började med att NLF och cv-d tog fed. 8 eller 9 poliser var inne. Detta är en print på hur reglerna såg ut innan vi tog fed eftersom att det har gått så långt att man tar förgivet att reglerna brukar skrivas om hela tiden av nån konstig anledning. http://prntscr.com/90jurw   Som ni ser där står det: 1 life rule at FED ( if the APD are less then 8 APD online, they are allowed to use 2 lifes ).  Vi dödade hela polisstyrkan och började fylla. 10 min senare är hela poliskåren tillbaka IGEN. Reloggat för att få bort NLR. Tar sig in, dödar och tar hemtts. Vi lackar såklart och några av NLF-killarna reloggar då också för att apd gjorde det. Kriget fortsätter till gravia impound lot. Där searchas dem i full warzone med minst 15 pers skjutandes på varandra. Till och med att poliser kastar sig ut ur hunters mot hemttsen för att hinna searcha innan dem dör. När man sedan får reda på att det är en admin som ger denna order är bara sjukt. (Tack till dimitris stream för att få höra vem som gav ordern.)  Sen mina damer och herrar går denna admin in i forumets regler, pillar lite så det ska se bra ut från deras sida. Den lilla regeln är nu omskriven och ser ut såhär: 1 life rule at FED ( if the APD are 8 or less online, they are allowed to use 2 lifes with no NLR ). Tänk vad lite magi kan göra va? Slänga om lite ord och lägga till nått här och där sen är allt borta och man är "safe".

Väldigt dåligt beteende enligt mig och detta är inte okej av någon som ska vara ansiktet utåt för denna server. Det är detta som får bägaren att rinna över för min del tyvärr.

Ha det bra.

Jag har rätt bra koll på reglerna och det vet du också, (har även pratat med marshall i ts om detta) men eftersom posten är upplagd så äre lika bra att jag svarar här så allmänheten får se det också.

Enda sedan jag började på servern har polisen haft 2 liv om dom är upp till 8 eller färre (jag började oktober 2014) och så som jag tolkar regeln så är det någon som bara formulerat sig knasigt som skrivit "if the police are less then 8 they have 2 lifes at fed" så som jag tolkat det och väldigt många till så är det 2 liv på fed om polisen är 8 eller mindre, efter Fed så snackade jag med Diaz och Zacharias och uppdaterade då regeln så allting blev glasklart i framtiden, så att ni inte har någon kommunikation är ju inget jag dock kan hjälpa er med, så att smutskasta mig och säga att jag uppdaterat regeln i smyg är bara pinsamt, det vore ungefär lika pinsamt som om jag skulle spelat i poliskåren och storeat saker i mitt egna hus? Rings any bells? Ja det var anledningen till varför Marshall blev kickad ur poliskåren då han på fullaste allvar trodde man fick storea saker från polishoppen till sitt egna hus genom att fylla en offroad, preppa den med vapen och västar sen relogga om till civ och köra den till sitt hus..... Jag gillar dig Marshall men att sitta och smutskasta mig när du enkelt kunde frågat mig på steam/ts är lite konstigt i mina ögon, vi hade kunnat löst detta väldigt enkelt men istället väljer du att gå smutskastnings vägen.

Dock så anser jag ju att om det nu var så att vi enligt ER gjorde 1 fel, så löser man ju problemet efter Federal, att ni börjar bryta mot massvis av regler för att ni anser att vi gjort 1 fel är helt åt helvete.. 1 fel betyder inte att ni får rätt att göra flera fel, därför så bad jag samtliga APD att söka era hemmts då ni har agerat fel, Skulle det nu vara så att vi har agerat fel så hur svårt är det att faktiskt ha en dialog med oss så löser vi det efter så ni faktiskt får era pengar för guldet? 

Sedan för att förtydliga så var vi 7 personer när ni började klippa federal, dvs 7 mot 15, viktor blev informerad direkt om att vi skulle ha 2 liv utan NLR (hur manligt är det förövrigt att köra federal 1 gäng + 1 faktion, under tiden så loggade 2 personer in (norren när ni dragit från fed) och Boss_beard under själva fed. Så att sitta och smutskasta och rent ut sagt ljuga är ba larvigt.

Med det sagt: Om ni anser att vi gjort 1 fel som kommit till federal med 2 liv trots att detta är kommunicerat så är det någonting ni bör ta upp med förslagsvis mig antingen under Federal eller efter Federal, Alternativt så kan ni ju ta upp det med någon annan admin? och jag hade med glädje kommit ner och snackat med er för att förklara hur det låg till och om vi misstolkat båda två så hade jag haft noll problem med att refunda

 

Eller hur, det spelar väl ingen roll om 1 är afk.. Hur ska dom som tar fed veta det, det får ju meddelas i god tid till dom som tar fed och kommas överens sinsemellan isf..
Jag tycker iaf inte att man ska "benda" regler när det passar en själv, att ni sen använder anledningen "ni loggade om" för att searcha när ni själv bröt eran NLR är en skitdålig bortförklaring..

Men då vet ja att om någon VDM:ar mig så får ja buggloota hans hus!

Eftersom jag hade konversation med viktor som spelar i NLF så var han väl medveten om att vi skulle ha 2 liv, och att vi kommer tillbaka utan NLR (hur ska man kunna ha NLR när det är 1 helt nytt liv) Makes 0 sense, Sen så bad jag hela APD att söka hemtsen i kriget med tanke på att NLF medlemmar inklusive Cv-D valde att bryta mot NLR. Så yes om någon vill hata så äre mig ni ska hata på att Dimitri streamer är vi väl medvetna om detta är liksom ingen hemlighet då vi vill att han ska streama då det gynnar Cvgaming då vi får gratis marknadsföring :)

Då det var SJU poliser varav en AFK när ni startade fed, (M.Bachne) Tycker ni seriöst att det är rättvist att om nu vi alla dör, då det är 7vs14 så ska ni bara kunna köra rätt ut med guldet?

Jag som rätt ny i kåren kan tycka att just den regeln gällande 2 life rule är lite svag, för man vet inte om man ska vänta ut tiden eller fixa bort NLR tickern. då tiden var knapp och vi var underbemannade gjorde han ett val, det som verkade mest logiskt vid tillfället. Att han ändrar den sen kan jag förstå, men om det inte var någon uppdatering utmärkt att den har ändrats till det som skrivits kan jag förstå varför man bli arg.

 

Enda anledning till att dom searchade i combat var för att de såg att ni hade även loggat om, SOM ÄR 14 PERS. Vissa kanske inte gjorde det. Men några gjorde, och det var fan inte rätt.

 

Är nog därför han ändrade regeln ... för att få saker att funkade bättre i framtiden så dessa scenarion inte uppstår igen.

Helt korrekt, jag tog ett aktivt val om det hela, och sedan pratade jag med Diaz och Zacharias som är med i Cv-d för er som inte har koll om att jag har uppdaterat regeln för att undvika missförstånd i framtiden.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Håller med om att det var väldigt skumt. Nu var jag med på FED och jag förstår inte varför polisen helt plötsligt ska få för sig att skippa sin NLR när alla är väl medvetna om att det är 15 minuter som man ska hålla sig ur området. Sen så köper jag att han var AFK och att man vill utnyttja 2 liv, vilket ska vara helt okej men tycker alltså fortfarande inte det är okej att bryta NLR. 

Det var en extremt orättvis fight men så är det ibland, det kan inte alltid vara jämt. Dock är ändå regler till för att ha en bra nivå på servern.

Sen väljer alltså några ifrån NLF att bryta denna regel också, vilket jag också tycker är fel och inte backar på något sätt, när jag dog så respawnade jag lugnt i HQ och accepterade att det var som det var. Man kan ju tycka att dessa övertramp ifrån båda sidor bör ha slagit ut varandra men sedan har vi incidenten där man "Searchar" fordon i combat och det känns som att det blev lite för mycket. 

Jag tycker inte att man ska låta sånt här bara falla bort utan detta får man diskutera och försöka lösa på något sätt. Själv skrattade jag för fullt i Teamspeak över hur fel allting blev så no hard feelings, men tycker fortfarande de borde lösas ordentligt så folk inte behöver sluta p.ga det.

 

Här är en VOD så vi kan få slut på alllt "OMG OM DETTA ÄR SANT". Ni får spola och titta själv om ni är intresserade.

http://www.twitch.tv/r3dimitrirascalov/v/24737301

Link to comment
Share on other sites

Låser även tråden efter snacket med marshall vill dock att den ska få vara kvar då detta inte är någon hemlighet, har ni funderingar / problem med detta så kontakta gärna mig eller någon annan i teamspeak så kan vi prata igenom situationen igen, jag anser dock att eftersom ni bröt regler(och inte vi in my opinion) så vill inte jag refunda er med guldet, jag tycker förövrigt att det är extremt fegt att köra fed när man är 15 personer mot 7 men det är ju min opinion, vill Afriel eller Goatis refunda er på guld så får dom mer än gärna göra det men jag personligen tänker då inte göra det.

Guldets summa var 1, 957 000 gånger 3 och det var som sagt ett admin beslut(jag som beslutade detta) att söka fordonen för att kunna refunda det i slutändan om dom anser att ni ska ha refund med tanke på att flera utav er bröt nlr flertalet gånger, hade vi inte sökt fordonen och vi anser i efterhand att ni inte skulle ha guldet hade det varit omöjligt för oss admins att ta reda på vem som har pengarna då ni förmodligen skulle delat upp detta sinsemellan.

Locked

Link to comment
Share on other sites

  • Guest locked this topic

låser upp den här då marshall ändrat sig och vill antagligen höra vad folk tycker och tänker, feel free to comment om ni nu känner att ni behöver göra det.

Eftersom förra är låst så kan vi väl fortsätta diskutera här. Vill jättegärna höra fler åsikter etc för att reda ut det som hände med fed. Fall det verkligen är jag som sitter och "ljuger" och bara "misstolkade" första regeln så vill jag ju gärna veta... Gärna många åsikter efter att folk tittat på VOD:en också! :)

 

Link to comment
Share on other sites

  • Guest unlocked this topic

Jag tycker att det är fel att ni säger, dom har gjort så mycket fel så spring fram och searcha skit i om du dör gör de bara.  vi hade inte gjort nått fel förutom att 2NLF bröt NLR för att alla i APD bröt den, hela APD bröt NLR fattar inte de ;p

Så som vi tolkade regeln jag och övriga poliser online så kan vi ju inte ha 2 liv på fed om vi ska räkna in en new life rule timer på 15minuter.. Jag tror denna egentligen är rätt logisk för alla inklusive er, det jag tror som irriterade er var att ni kanske inte räknade med detta då det inte stod något klart vad som gällde i regel boken (dock berättade jag för folk att vi skulle komma tillbaka utan den så det borde inte varit någon chock) Jag la även fram ett förslag att vi i APD kunde skita i att åka överhuvudtaget men det var inte folk i NLF nöjda med utan dom ville ha krig så vi dök upp även fast vi var kraftigt underbemannade....

Jag menar om ni har sett Voden från dimitris stream så står vi som frågetecken i basen tills jag tar ett beslut att det måste vara så regeln är menad hur fan är det annars tänkt att vi ska kunna försvara, ingen utav oss åkte ju tillbaka för att "sabotera" utan det är för det var så vi tolkade regeln.

Om det inte framgått i min text innan så ber jag iaf om ursäkt om någon tror vi kom tillbaka för att sabotera, vi kom tillbaka för vi helt enkelt trodde vi fick göra det.. att det vi gjorde var rätt agerat och fair play..

Det vi menade med att dom gjort så mycket fel är att dom_ inte 2 nlf, var även några cvd inblandade bröt NLR, för vi ansåg ju inte att vi bröt den(utan det var ju så vi tolkade regeln) därför tog jag ett beslut att döda "eventet" genom att söka hemtarna in full action, Då folk var tillbaka på platsen som inte egentligen skulle kunna vara där..

Som jag sagt innan dock så är det upp till Goatis & Afriel att refunda guldet, men jag är ju rätt säker på att dom flesta tar Federal för man vill ha krig/gear, tycker det är synd att ni tror vi gör detta med flit för att sabotera för jag tror ingen i APD egentligen bryr sig om ni kommer iväg med guldet eller inte.. Anledningen till varför vi ens loggade in var för att NLF bad mig i teamspeak att fixa in poliser så dom kunde få köra federal sen blev det en liten kinderägg överaskning att dom tog fed tillsammans med ett civ gäng men jag menar vi loggade in för eran skull..

Dock är jag lite nyfiken på vilka dessa "flertalet regelbrott" som jag då som admin begått enligt Marshall, du får gärna specificera lite även om jag tolkar reglerna så som du gjort så ser jag 2 regelbrott som är gjorda enligt dig, samtliga APD bröt NLR, och vi sökte hemtarna i fight right? Eller var det något mer eftersom du skrev "flertalet" så utgår jag från att det är minst 4-5 stycken regler till vi brutit, tror dock du fått en rätt rimlig förklaring till dom 2 första, även om du inte gillar svaret så är det förklaringen jag vill dock väldigt gärna höra om dom andra regelbrotten vi begått enligt dig då.. Tycker det vore trist som fan om du slutade efter 1 federal reserve som gått åt helvete... jag tror folk dock skulle behöva inse att under tiden jag var i NLA så torskade vi förmodligen cirka 30-40 stycken fulla hemmtar med guld som vi ALDRIG fick ersättning för när poliserna desyncade/prejjade/agerade fel etc..jag menar det är ett Event i sig Federal så att sluta på grund utav att man är oense om en regel på det Eventet är bara jätte trist, så jag hoppas att du överväger att stanna kvar endå och reglerna är ju uppdaterade nu för att undvika missförstånd i framtiden.

Mvh Bobbi

Link to comment
Share on other sites

Okey det förstår jag, men jag förstår inte att vi lyckades med fed så ska vi sticka men då är ju ni tillbaka efter 10min så dödade ju ni nästan alla i cv-d om ni bara skulle ha släppt det, Ok vi förlorade fed vi skiter i det, men istället för att vänta ut 15min så väljer ni att förstöra för oss andra och komma tillbaka.

Link to comment
Share on other sites

  • Guest locked this topic
Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.