Jump to content
CvGaming

Ban req mot MS


Scuba
 Share

Recommended Posts

 Request Information

        Name: [Kontrollant] Scuba

        Offender-Name: [MS] (Personer ser ni i beskrivningen)

        Date: 2016-04-21 klockan 22:27

        Reason: Jag och Chebbi har lite kul som kontrollanter och vi har haft lite kul rp med [C]. När vi sedan inser att det inte kommer att hända mycket i checkpoint så drar vi oss vidare. Vi ser kort därefter att det ligger spikes och vi tänker "Va fan, vi kan försöka få lite schysst rp". Mer eller mindre direkt efter vi kliver ur fordonet så blir vi engage;ade och jag tar upp mina händer tyvärr så tar inte Chebbi upp hans händer då han inte hörde och det här med "Reasonable time" existerar inte i deras värld och Karlen knäpper han mer eller mindre direkt. Jag vill även påpeka att den som "engage;ar" har ansvaret att se till att den/ de andra hör, men även det struntade Joel i då Chebbi inte hör. Hursomhelst så går Joel fram till mig och jag försöker rpa mig ur denna sits. Från tomma luften säger Joel "Det här är en avrättning för att din kompis inte tog upp händerna" och Mr.Cat knäpper mig 1 sekund senare. Sammanfattning, de ger chebbi på tok för lite tid och de har inget bra rp syfte för att avrätta mig.

Bevis: 

 

//Scuba

Edited by Scuba
Link to comment
Share on other sites

Men om du hör och tar upp händerna så är väll allt som det ska eller? Att vi avrättade dig var ju att din kompis inte lyssnade, ser ingen problematik i det. 

Link to comment
Share on other sites

Det jag störde mig på är att du står 50-75 meter ifrån.. Hur fan ska jag kunna höra dig... Sedan snackade jag bara ingame och mutade ts. Då jag ville få "bättre rp"  Jag såg att scuba tog upp händerna men fattade inte riktigt vrf. Så frågade han ingame för att få svar... Innan jag fick svaret så dog jag... Unmutade sedan ts och frågade vrf. Då fick jag svaret. Jag utgjorde inte ett hot häller så jag fattar inte vrf ni dödade mig och lät inte tiden gå för att se om jag hörde...     Sen säger du " Vi ska avrätta dig för att inte din polare lyssnade" Ytligare igen hur skulle jag höra.

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, [Ms] Joel said:

Men om du hör och tar upp händerna så är väll allt som det ska eller? Att vi avrättade dig var ju att din kompis inte lyssnade, ser ingen problematik i det. 

Jag tycker att då jag lyder alla era kommando så finns det ingen anledning till att ni skulle avrätta mig. Om ni skulle gå fram och be mig lägga ner mitt vapen men jag lyder inte då skulle jag fatta att ni skulle skuta mig. Som gräddet på moset så är detta en rp server, det finns ingen anledning för att avrätta mig men ni gör det ändå då ni tycker att "Det är bara ett spel". Jag försökte rpa och det kan man märka då jag försöker få min röst att låta osäker men du säger bara "Fan håller du på med" och "Det här är en avrättning för att din kompis är ful" osv.

 

Just now, [Ms] Joel said:

Men om Scuba hör en engage så är det väll erat problem att ni inte kommunicerar eller?

Dessutom i rp syfte så finns det ingen ts. Jag kan vara stum som min karaktär eller kan hamna i en så stor chock att jag tappar kontroll över min röst för ett tag och kan inte svara på Chebbis fråga och därför måste ni se till att han hör vad ni säger.

Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, Scuba said:

Jag tycker att då jag lyder alla era kommando så finns det ingen anledning till att ni skulle avrätta mig. Om ni skulle gå fram och be mig lägga ner mitt vapen men jag lyder inte då skulle jag fatta att ni skulle skuta mig. Som gräddet på moset så är detta en rp server, det finns ingen anledning för att avrätta mig men ni gör det ändå då ni tycker att "Det är bara ett spel". Jag försökte rpa och det kan man märka då jag försöker få min röst att låta osäker men du säger bara "Fan håller du på med" och "Det här är en avrättning för att din kompis är ful" osv.

 

Dessutom i rp syfte så finns det ingen ts. Jag kan vara stum som min karaktär eller kan hamna i en så stor chock att jag tappar kontroll över min röst för ett tag och kan inte svara på Chebbis fråga och därför måste ni se till att han hör vad ni säger.

Han avrättade dig för att din polare inte löd- Inget fel med det?

Inget rp syfte med ts? NextLevelShit.. Finner inga ord.

(var på berget med Karlen när han sköt)

Btw, Vad är det du vill få han bannad för?

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, v.pUTIN said:

Han avrättade dig för att din polare inte löd- Inget fel med det?

Inget rp syfte med ts? NextLevelShit.. Finner inga ord.

(var på berget med Karlen när han sköt)

Btw, Vad är det du vill få han bannad för?

Vill redogöra all information? Hade tex du kommit susandes förbi i en hatchback och kört över mig så hade jag nämnt det. Kanske ett litet halv dåligt exempel men det får fram vad jag menar. Något fel med att jag vill vara nogrann med min beskrivning? För isåfall är du inte den enda som inte finner ord. Dessutom "Mr.Skjuta allt" så är detta en rp server, om du brinner så mycket för att döda som jag tror och ser ner på de som gillar att rpa så vet jag inte om du bidrar med något vettig till detta community

Link to comment
Share on other sites

Just now, Scuba said:

Vill redogöra all information? Hade tex du kommit susandes förbi i en hatchback och kört över mig så hade jag nämnt det. Kanske ett litet halv dåligt exempel men det får fram vad jag menar. Något fel med att jag vill vara nogrann med min beskrivning? För isåfall är du inte den enda som inte finner ord. Dessutom "Mr.Skjuta allt" så är detta en rp server, om du brinner så mycket för att döda som jag tror och ser ner på de som gillar att rpa så vet jag inte om du bidrar med något vettig till detta community

Mr.Skjuta allt säger du. Nu tycker jag att du skall hålla dig till din Ban Req och inte försöka hoppa på mig, Att du för första gången försöker Rpa grattis? 

Det var en simpel fråga, Vad gjorde Joel/Karlen för fel? Bara det jag ville veta, Men att du istället försöker leka någon PRgud (Jag är 99% säker på att jag aldrig sett dig i ett RP)

Allt efter att Gray skrev "Putin du är den största trollern på servern och du bidrar inget till detta communityt" så har många av er börjat ta efter honom, Men av vilken anledning? 

 

Link to comment
Share on other sites

14 minutes ago, v.pUTIN said:

 

 

1 minute ago, v.pUTIN said:

Mr.Skjuta allt säger du. Nu tycker jag att du skall hålla dig till din Ban Req och inte försöka hoppa på mig, Att du för första gången försöker Rpa grattis? 

Det var en simpel fråga, Vad gjorde Joel/Karlen för fel? Bara det jag ville veta, Men att du istället försöker leka någon PRgud (Jag är 99% säker på att jag aldrig sett dig i ett RP)

Allt efter att Gray skrev "Putin du är den största trollern på servern och du bidrar inget till detta communityt" så har många av er börjat ta efter honom, Men av vilken anledning? 

 

Joel skulle ha sett till att Chebbi hörde vilket står klart och tydligt i det jag skrivit.

Att du inte sett mig rpa är nog för att man måste själv rpa för att se att ändra gör det och tyvärr så försöker du inte äns rpa. Ni har attackerat mig som kontrollant minst 4 gånger på 2 dagar. Du hade kunnat försöka rpa och då hade du sett att jag gör det. Men eftersom du bara skjuter så blir det svårt att märka.

Även så vill jag tacka dig, nu vet alla att Gray tycker du borde sticka från cv, vad kull. Om nu folk ändrar sin uppfattning om dig kanske det är för att det ligger någonting i det Gray säger och jag vet för ett faktum att Gray inte är ensam om att tycka så. Nu vet du också

 

Link to comment
Share on other sites

BÅDA GÖR JU FEL. 

1. Fan snubben står med vapnet nere, det är en animation emellan innan han kan börja skjuta. Fult att skjuta honom då även om han inte lyssnade på det ni sa (Vilket han tydligen inte hörde).  RDM? Nej men fan dåligt försök till RP måste jag hålla med om. 

2. Ditt försök att få din polare att ta upp händerna va något patetiskt också, du sitter ju i princip och viskar i TS.

 

En sidnot är dock att det verkar vara en väldigt dålig trend med MS när det kommer till RP -> Skjuta. Detta är dock bara vad jag läser i side, så ta detta med en enorm nypa salt.

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Scuba said:

 

Joel skulle ha sett till att Chebbi hörde vilket står klart och tydligt i det jag skrivit.

Att du inte sett mig rpa är nog för att man måste själv rpa för att se att ändra gör det och tyvärr så försöker du inte äns rpa. Ni har attackerat mig som kontrollant minst 4 gånger på 2 dagar. Du hade kunnat försöka rpa och då hade du sett att jag gör det. Men eftersom du bara skjuter så blir det svårt att märka.

Även så vill jag tacka dig, nu vet alla att Gray tycker du borde sticka från cv, vad kull. Om nu folk ändrar sin uppfattning om dig kanske det är för att det ligger någonting i det Gray säger och jag vet för ett faktum att Gray inte är ensam om att tycka så. Nu vet du också

 

Att man själv måste RPA, jo absolut! Tycker faktiskt det är roligt att du försökt rpa i 2 dagar nu, själv har jag hållt på bra mycket längre än dig!

Och jag kan säga att ibland så känner man att man har rpat tillräckligt och vill kriga lite, Så man kan väll säga att jag är lite på krigsstigen( :) ) 

Att folk ändrar sin uppfattning om mig? Menar vem har inte rpat med mig? (Kanske några av de nya spelarna) Men annars har jag alltid varit en pratglad lirare:)

Om det står i tidningen att solen kommer explodera betyder det då att det är sant? 

cvgs största troll? Tror jag har långt kvar innan jag har den titlen! :)

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, v.pUTIN said:

Att man själv måste RPA, jo absolut! Tycker faktiskt det är roligt att du försökt rpa i 2 dagar nu, själv har jag hållt på bra mycket längre än dig!

Och jag kan säga att ibland så känner man att man har rpat tillräckligt och vill kriga lite, Så man kan väll säga att jag är lite på krigsstigen( :) ) 

Att folk ändrar sin uppfattning om mig? Menar vem har inte rpat med mig? (Kanske några av de nya spelarna) Men annars har jag alltid varit en pratglad lirare:)

Om det står i tidningen att solen kommer explodera betyder det då att det är sant? 

cvgs största troll? Tror jag har långt kvar innan jag har den titlen! :)

Har rpat ett bra tag bara aldrig med ms då alla är på krigsstigen hela tiden. 

Det kan stämma att solen kommer explodera om de lägger upp bra fakta som dessutom är korekt. Sydsvenskan är bra på det men "lajkat" är något sämre.

Tills du kommer till cvgs största är nog en bra bit, men jag tror du redan är nära nog med att inte bidra som någon vidare bra förebild på cv.

Link to comment
Share on other sites

Tar mig friheten att hoppa in här.

 

Jag tror inte Joel gjorde något fel enligt "Regelboken", Men där emot tycker JAG att han gjorde ett väldigt dåligt RP av den situationen. Vad är det roliga med en "RP server" om ingen ska RP:a och bara skjuta varandra för skjutandes skull? Näh inte så roligt.

Varför inte hänga på Scubas RP och försöka lösa det på den vägen? Man hörde och såg ju hur han försökte RP:a med dig men du svarar med att avrätta han DIREKT.

Joel kanske inte ska bli bannad men en tillsägning att detta är en "RP server" och inte en "Panga allt som rör sig server" och förhoppningsvis kan folk på denna servern börja RP:a mer.

 

Kort sammanfattning: Jag tycker det var dålig RP av Joel att göra sådär som han gjorde men kanske inte bröt mot någon regel som är värd att bli bannad för. Tycker dock det är roligt att Scuba fortfarnde försöker RP:a med honom.

 

Mvh Drott

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Scuba said:

Har rpat ett bra tag bara aldrig med ms då alla är på krigsstigen hela tiden. 

Ahh, Ibland är det så! Har aldrig rpat med MS okej? idc.

Kan ju som sagt bara tala för mig själv, Jag gillar att rpa! Men jag gillar inte att rpa med alla :o Det finns ju en hel del olika anledningar till det :s

Men Heisenberg, Kul att du har börjat RPA +1 till dig och jag hoppas även att du fortsätter med det... Eller finns det en baktanke till att du försöker rpa så mycket jusst nu? :o 

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, DraapzHD said:

Tar mig friheten att hoppa in här.

 

Jag tror inte Joel gjorde något fel enligt "Regelboken", Men där emot tycker JAG att han gjorde ett väldigt dåligt RP av den situationen. Vad är det roliga med en "RP server" om ingen ska RP:a och bara skjuta varandra för skjutandes skull? Näh inte så roligt.

Varför inte hänga på Scubas RP och försöka lösa det på den vägen? Man hörde och såg ju hur han försökte RP:a med dig men du svarar med att avrätta han DIREKT.

Joel kanske inte ska bli bannad men en tillsägning att detta är en "RP server" och inte en "Panga allt som rör sig server" och förhoppningsvis kan folk på denna servern börja RP:a mer.

 

Kort sammanfattning: Jag tycker det var dålig RP av Joel att göra sådär som han gjorde men kanske inte bröt mot någon regel som är värd att bli bannad för. Tycker dock det är roligt att Scuba fortfarnde försöker RP:a med honom.

 

Mvh Drott

 

 

 

 

Du har bra ordval! Hänga med på Rpt, tycker nästan att många av oss skall göra det! Nästan alla som spelar ganska aktivt jusst nu skall göra det! detta skriver jag ju såklart till civs, nla, apd, medics :) 

 

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, chebbi said:

Det jag störde mig på är att du står 50-75 meter ifrån.. Hur fan ska jag kunna höra dig... Sedan snackade jag bara ingame och mutade ts. Då jag ville få "bättre rp"  Jag såg att scuba tog upp händerna men fattade inte riktigt vrf. Så frågade han ingame för att få svar... Innan jag fick svaret så dog jag... Unmutade sedan ts och frågade vrf. Då fick jag svaret. Jag utgjorde inte ett hot häller så jag fattar inte vrf ni dödade mig och lät inte tiden gå för att se om jag hörde...     Sen säger du " Vi ska avrätta dig för att inte din polare lyssnade" Ytligare igen hur skulle jag höra.

Din polare hör ju? och ni står bredvid varandra så varför skulle du inte höra? Isånnafall Vill vi ju ha video från din synvinkel att du inte hör.

Link to comment
Share on other sites

Då löser vi väl denna en gång för alla. 

[MS] MrCat OCH [MS] Joel  kommer att bli bannad 2 dagar för Lack of RP. 

För det första så gör ni en "clean" engage, förutom det faktum att ni BÖR stå närmare i framtiden för även om man hör så hör man extremt dåligt, det är ju som upplagt för att sätta er själva i skiten. 

Tycker inte det finns någon anledning att skjuta honom då han står med vapnet nere och inte en rör på sig, det finns ingen anledning för er att inte ge han 2-3 extra sekunder då han utgör 0 hot alls för er i den där positionen, men jag kan förstå att ni väljer att ta skottet då det var allt RP ni ville få ut ur situationen. 

 

Du säger även "Det var tur att du tog upp händerna annars hade du dött som din fula kompis" (detta är inte en quote men ungefär detta som du sa). Sen går det nån enstaka sekund och du säger "Ahhh men de här är ju en avrättning p.ga din fula kompis ej tog upp händerna, så ha det trevligt min vän". Du ger han inte en möjlighet att RP:a och du är inte intresserad utav att föra RP för 5 öre heller och därför blir du bannad för Lack of RP. 

Det är en RP server för helvete, börja bete er som att det är det också. 

 

Vill ni diskutera vem som bär ansvaret för denna "Avrättning" så kontakta mig, men 2 personer blir bannade p.ga att det är en som utför kasst RP och en som skjuter.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.