Kebre Posted March 1, 2016 Report Share Posted March 1, 2016 (edited) Tidigt imorse gick jag upp för att börja skruva ihop servrarnas nya hem och kunna stänga av allt utan att allt för många skulle drabbas. Strax efter 5 när jag skulle dra strömmen så var det totalt 24 personer med TS,Altis och Ark. Hur som helst tänkte jag bara ladda upp lite bilder på det Såhär såg CvG's första server ut (2012-ish): Reveal hidden contents http://www.sweclockers.com/galleri/8418-balkongdatorn Sen uppgradera vi oss lite (2013 första servern, 2014, andra, 2015 tredje.. ungefär): Reveal hidden contents Nu mera ser det ut såhär (2016-03-01): Edited March 2, 2016 by Kebre La in datum Thore, Alvaréz, Ferm and 39 others 42 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Imlay Posted March 1, 2016 Report Share Posted March 1, 2016 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vitx Posted March 1, 2016 Report Share Posted March 1, 2016 Link to comment Share on other sites More sharing options...
G. Kasper Posted March 1, 2016 Report Share Posted March 1, 2016 Gillar det första. Cider kyler fint Kebre and Goatis 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
K.Engqvist Posted March 1, 2016 Report Share Posted March 1, 2016 Haha, gillar den första! Kebre, Hejsan and Goatis 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Caveman - Phille Posted March 2, 2016 Report Share Posted March 2, 2016 Fan vad härligt :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
storken Posted March 2, 2016 Report Share Posted March 2, 2016 Verkligen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kafarov Posted March 2, 2016 Report Share Posted March 2, 2016 Kan du ge lite time-frames på dina byggen? Vilket datum var första, andra och tredje bilden tagen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kebre Posted March 2, 2016 Author Report Share Posted March 2, 2016 4 hours ago, KayTac said: Kan du ge lite time-frames på dina byggen? Vilket datum var första, andra och tredje bilden tagen? La till det Det är ungefära datum, blev lite justeringar uder dem åren ^^ Ludwig and A. Savage 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
saJcon Posted March 3, 2016 Report Share Posted March 3, 2016 Tål skåpet ett snett regnande skyfall med tanke på ventilationshålen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Goatis Posted March 3, 2016 Report Share Posted March 3, 2016 51 minutes ago, saJcon said: Tål skåpet ett snett regnande skyfall med tanke på ventilationshålen? Lär märkas när den dagen kommer haha Ludwig 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kebre Posted March 4, 2016 Author Report Share Posted March 4, 2016 10 hours ago, saJcon said: Tål skåpet ett snett regnande skyfall med tanke på ventilationshålen? Tänk på att den är 2m hög och det är inte så jätte långt till ovanliggande balkongen. Så regnet måste komma in med en väldigt skarp vinkel^^ men funderar på att glasa balkongen nu mera eller tejpa för hålen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Caveman - Phille Posted March 4, 2016 Report Share Posted March 4, 2016 Ip klassning på det där? Med tanke på fukt o sånt också :-) Mvh elektrikern Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ramo Posted March 4, 2016 Report Share Posted March 4, 2016 The server from 2012 looks like my PC Link to comment Share on other sites More sharing options...
Goatis Posted March 4, 2016 Report Share Posted March 4, 2016 13 hours ago, Caveman - Phille said: Ip klassning på det där? Med tanke på fukt o sånt också :-) Mvh elektrikern IP67 har själv tätat skåpet med silikon Med vänlig hälsning, Goatis Cvgs egna elektriker Kebre, VisionPie, G. Kasper and 2 others 5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Caveman - Phille Posted March 4, 2016 Report Share Posted March 4, 2016 1 minute ago, Goatis said: IP67 har själv tätat skåpet med silikon Med vänlig hälsning, Goatis Cvgs egna elektriker Jag gillar det jag hör! Hoppas silikonet tål minusgrader då Goatis 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Goatis Posted March 4, 2016 Report Share Posted March 4, 2016 Just now, Caveman - Phille said: Jag gillar det jag hör! Hoppas silikonet tål minusgrader då Värmen som servrarna avger kompenserar det! Allt är planerat in i minsta detalj! Caveman - Phille 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Caveman - Phille Posted March 4, 2016 Report Share Posted March 4, 2016 2 minutes ago, Goatis said: Värmen som servrarna avger kompenserar det! Allt är planerat in i minsta detalj! Bättre kan det inte bli Link to comment Share on other sites More sharing options...
Goatis Posted March 4, 2016 Report Share Posted March 4, 2016 1 minute ago, Caveman - Phille said: Bättre kan det inte bli Vi har inte tänkt på kondensen dock men det borde vara lugnt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Caveman - Phille Posted March 4, 2016 Report Share Posted March 4, 2016 Just now, Goatis said: Vi har inte tänkt på kondensen dock men det borde vara lugnt! Precis Lägg in en sån där boll som drar åt sig fukt Link to comment Share on other sites More sharing options...
SharkieMR Posted March 6, 2016 Report Share Posted March 6, 2016 NICE! Link to comment Share on other sites More sharing options...
v.pUTIN Posted March 6, 2016 Report Share Posted March 6, 2016 jak tykar den er brao! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jackson Posted March 6, 2016 Report Share Posted March 6, 2016 5 hours ago, v.pUTIN said: jak tykar den er brao! rätt säker på att putin var full när han skrev denna men jag håller med fullständigt Peter Marple and Kafarov 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aquila Posted March 8, 2016 Report Share Posted March 8, 2016 Har du katt eller är du rädd att servern ska bryta sig ut? hazzz 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
LukasL Posted June 18, 2016 Report Share Posted June 18, 2016 Specs på nuvarande servern? A.Almkvist and Kafarov 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now