Jump to content
CvGaming

lite funderingar


Jackson
 Share

Recommended Posts

Halloj detta e bara jag som tänker skriva lite skit :)

så jag har funderat framför allt på APD för det gör ju alla det e den mest hatade factionen på servern men ändå, VRF i HELVETE är svaret när man säger det går ju inte att slåss mot er när ni är 16 inne, så är svaret alltid ja men alla e ju inte där. VET INTE NI VART ERA EGNA FACTIONMEMS ÄR?!!?!?!??! ni är alltid alla där om ett större gäng är med i fighten. ALLTID utan undantag såvida det inte är typ FED för då e ni ju lite upptagna. men annars ALLTID ALLA o gärna en eller två Hunters också SNÄLLA! nånting måste gå o göras ni kan för F inte alla komma, folk säger alltid att man inte får jämföra det med IRL för mycket ne då tycker jag att det gäller här också nöj er med 10 o 1 hunter ni kan förfan inte behöva vara 2 gånger så många och ha hunters... och måste ni ha det låt oss civila samarbeta det e för fan ett SPEL gör det då rättvist också o komm inte med er BS nå mer Shitt va lack jag blir bara jag tänker på det. o det här med er taze utan Kos för oss e ni dum i hella H eller? DET ÄR INTE RP om vi inte kan röra oss för att vi e restrainad det e ett förhör och mobbning av civ INTE RP för ni ger oss då bara 2 alternativ ALLTID 1 Överlämna oss till er vilket leder till iaf böter eller 2 Skjuta skallen av er men bli av med han som är restrainad på dirr därför att ni e så ##### tråkiga o skjuter han i samma Sec. Nej detta e BS o jag ogillar det STARKT men det framgår nog :) MVH Jax

Link to comment
Share on other sites

Tycker de är tråkigt att du känner att de är värdelöst att polisen gör sitt jobb, vet inte riktigt hur man ska bemöta detta då du iprincip säger att de är skit att polisen gör det dom är till för...

Hunters hela tiden? vi rullar 9/10 gånger ute med SUV och/eller hatchback sport, visst ibland tar vi ut en hunter men majoriteten av tiden använder vi vanliga bilar.
När det gäller fighter så tillkallas alltid backup från dom som är närmast, dvs har vi 1 unit som är 1 km ifrån så kommer dom, hänt flera gånger att vi haft hälften av styrkan vid en fight o andra hälften är mitt uppe i ett rp med några eller är på en drugbust och kommit senare om det behövs. 
Känner dock att ja inte behöver försvara varför vi är många heller, ni vet mkt väl vad ni ger er in på om ni engagear polisen så förstår inte alls varför du gnäller..

Sen är du inte konstruktiv alls i den här kritiken utan barnslig, kallar oss dumma i huvudet o grejer..
Ta o lugna ner dig lite, börja RP:a lite du också så får du se att vi inte alls är så dumma i huvudet som du tror, tycker det är sjukt tråkigt att du lägger världens klagosång om hur polisen agerar och RP när jag personligen aldrig sett dig säga några andra ord till polisen än "this is the **** put your hands up or we will open fire"...

Det här inlägget är onödigt, innehåller ingen konstruktiv kritik och borde tas bort då det bara leder till pajkastning och ingenting vettigt.

Link to comment
Share on other sites

Det är sant att ni är många med bra vapen, Men en Hunter har jag inte sett på en månad minst. ( Dock är gäng ofta lika många med TRGs och PDWs så polisen har inget val. ) Polisen gör bara sina jobb, och sedan att du lyckas bli tagen betyder att de gör något rätt.

Polisen i stockholm tex blir ju inte rånade 10 meter in i huddinge av rebeller heller, och gäng har ju oftast inte automat vapen, så det är svårt att jämföra med riktiga livet.

Polisen gör oftast rätt, och det är bara att utnyttja reglerna som polisen måste följa så kan man nog vinna en strid eller två, bara hoppas att inte bobbi är där ;)

Link to comment
Share on other sites

Sen är det ju alltid 3 gäng som på samma ställe engagear polisen. Så det är oftast 14-20 personer mot polisen. Om inte fler. 

Link to comment
Share on other sites

Tycker polisen gör helt rätt! +1 på speciellt luckiiees text.

Polisen är ju main fraktionen, quote ifrån min polis app ->

cops exists everywhere. Which allows the server to spin at the Police faction. Since it's the biggest role playing magnet.

 

Där med måste ju polisen agera med all styrka som behövs för att eliminera sina motståndare som försöker döda dom, för om Ms är 8 inne. Och jag o Olsson är själva utanför Athira när Cv-D engagar oss, då är det klart att backup kommer. Full styrka så säga, för förlorar man så blir det ett övertag för dom i övriga fights framöver samt förlorar man på det(uppenbarligen) och det vill ju ingen.

Och jag vet hur frustrerande det kan vara när man är ungefär 5 pers och 2 hunters och 12 poliser kommer på flank. Väldigt orättvist, agreed. Men det finns möjligheter, men om du har denna inställning att det är omöjligt och tråkigt / fail rp / dåligt av dom /  fult så kommer du inte vinna det eller komma därifrån.  

Sen i scenariot ifall du rånar 2 enamna poliser, och inte full backup kommer. How fun is that? Helt värdelöst, och så kunde det hända i Unknown för poliserna visste att vi var ute efter att skjuta. Så jag tycker du skall vara glad av att poliserna är aktiva och snabba på att ta ut hunters. Spikea offroad, lägg upp er och var greedy. 

Vill ni inte att detta skall hända, engaga inte snuten.. va snabba därifrån ifall ni har full-gear och dom kommer emot dej. Det går alltid

Link to comment
Share on other sites

Hej Jax!

Även i denna posten låter det som du gör det i ren vrede. Vilket ofta leder till att texten bara blir en onödig massa paj kastning. 

För det allra första måste jag dock säga att det du skriver stämmer ju inte ens? Hur kan du ens gå emot oss med saker och ting som inte ens stämmer med verkligheten. Att få fram oärlig fakta och "argumentera"(För det är de jag antar att du vill göra) kring det kan vem som helst.

Vi använder 9/10 våra Hatchback sports. När vi är 16 personer online är det väldigt sällan alla kommer till platsen för det är oftast onödigt. 

Vill du framföra konstruktiv kritik så vi kan göra så att det eventuellt blir roligare för dig så vet du vart jag finns. Men sålänge du är arg och skriver det i frustration så blir det inget vettigt sagt!

// Bachne

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Jackson said:

"det e för fan ett SPEL"

Precis det är ett spel ta det lite lungt och från egen erfarenhet brukar det vara så att det är gängen som ligger upplagda 8st och polisen kommer dit några stycken i en sport och blir totalt överkörda för att de inte har en chans mot 8st som ligger upplagda. Så när ni eller något annat gäng har övertaget med dubbelt så många spelar så gör det inte så mycket, men sedan när APD kallar in förstärkning och blir dubbelt så fler än er så blir det gnäll?

Nej det ser inte ut såhär alla gånger men de flesta gångerna så är det såhär det börjar, ett mackrån som leder till en lång fight som oftast flyttas vidare någon kilometer.

Link to comment
Share on other sites

38 minutes ago, Dubrovka said:

 Så när ni eller något annat gäng har övertaget med dubbelt så många spelar så gör det inte så mycket, men sedan när APD kallar in förstärkning och blir dubbelt så fler än er så blir det gnäll?

Låt oss jämföra lite. Ett vanligt mxm kit för civil: kostar kanske runt 2 mille och den civila måste spendera rätt så mycket tid för att få tag på den. Det gör det inte häller lättare att admins tycker att det finns för mycket vapen på servern och allt gear blir en bristvara. Ett vanlig mxm kit för APD: Kostar runt 100k och du kan stå afk i några minuter så har du råd till det kitet. Dessutom kan vapen och västar aldrig bli en bristvara för adps då de har en hoodini i deras spawn som ger de vapen och västar för löjliga priser.

 Detta är iaf vad jag tror är en anledning till att det kommer gnäll från civs.

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Padfijo said:

Låt oss jämföra lite. Ett vanligt mxm kit för civil: kostar kanske runt 2 mille och den civila måste spendera rätt så mycket tid för att få tag på den. Det gör det inte häller lättare att admins tycker att det finns för mycket vapen på servern och allt gear blir en bristvara. Ett vanlig mxm kit för APD: Kostar runt 100k och du kan stå afk i några minuter så har du råd till det kitet. Dessutom kan vapen och västar aldrig bli en bristvara för adps då de har en hoodini i deras spawn som ger de vapen och västar för löjliga priser.

 Detta är iaf vad jag tror är en anledning till att det kommer gnäll från civs.

Om vapen och gear är ditt största problem så borde du röra dig vidare till Wasteland eller liknande då detta är ett rp community, tanken från början är såklart inte att alla ska springa runt med 6.5mm vapen med skyddsvästar och leka vilda western. 

Och det där med att stå afk i några minuter stämmer garanterat inte. Jag kan lova dig att det inte är många Poliser som går lika mycket plus i cash som civila gör. Antingen ligger du på + - 0 som polis eller lite under minus, om man inte har tur och råkar stoppa flera hemtts med droger utan att dö.

Link to comment
Share on other sites

^den kommentaren är ju bara sjukt konstig.. APD är en fraktion, alltså inte ens i närheten av civs, de går inte o ska inte jämföras mellan dom två.. 
civs ska inte ha lätt att få tag i dom stora vapnena, när ja började som civ så lirade majoriteten med trg-s och de var nåt man var rädd om, ingen klagade då..
folk är bara så sjukt bortskämda med bra gear och nu när de börjar sina lite på folks enorma förråd med gear så gnälls de istället..
du är way out wrong på priserna dessutom, skippa såna där onödiga och felaktiga kommentarer i framtiden tack!

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, luckiiee said:

^den kommentaren är ju bara sjukt konstig.. APD är en fraktion, alltså inte ens i närheten av civs, de går inte o ska inte jämföras mellan dom två.. 
civs ska inte ha lätt att få tag i dom stora vapnena, när ja började som civ så lirade majoriteten med trg-s och de var nåt man var rädd om, ingen klagade då..
folk är bara så sjukt bortskämda med bra gear och nu när de börjar sina lite på folks enorma förråd med gear så gnälls de istället..
du är way out wrong på priserna dessutom, skippa såna där onödiga och felaktiga kommentarer i framtiden tack!

och på den tiden var det lika vanligt att springa runt med PDW som det är att springa runt med katiba/mx nu förtiden.

Link to comment
Share on other sites

Det handlar inte om vad som var vanligt utom vad som är aktuellt. Just nu är folk rädda om deras katibor och innan var det pdws, "Times changes". Folk kommer ändå klaga för att apd får en "lättare version" av servern. Det är billigare för er att få tag på vapen och det vet alla, men ja jag vet att era vapen behövs för att ni blir rånade stup i kvarten och att det finns stora vapen få servern men jag säger bara vad jag tror är en anledning till att folk blir sura och gnäller.

Link to comment
Share on other sites

kan tala om att ja gått minus x antal miljoner sen ja gick med i APD, vi gearar om ett antal gånger per dag och så bra är inte våra paychecks så de täcker ens hälften av dom spenderade pengarna ^^
Polisen kan inte farma och har ett jobb att utföra på servern så det är ju klart vi har en shop med polisgrejer!
Dom är heller inte gratis vilket många (inte du) tror =)

Link to comment
Share on other sites

20 minutes ago, Padfijo said:

Låt oss jämföra lite. Ett vanligt mxm kit för civil: kostar kanske runt 2 mille och den civila måste spendera rätt så mycket tid för att få tag på den. Det gör det inte häller lättare att admins tycker att det finns för mycket vapen på servern och allt gear blir en bristvara. Ett vanlig mxm kit för APD: Kostar runt 100k och du kan stå afk i några minuter så har du råd till det kitet. Dessutom kan vapen och västar aldrig bli en bristvara för adps då de har en hoodini i deras spawn som ger de vapen och västar för löjliga priser.

 Detta är iaf vad jag tror är en anledning till att det kommer gnäll från civs.

Dags för en reality check med möjligheten till att jag låter riktigt tråkig och irriterad nu, det får du bara acceptera.

Ett fullkit för en polis kostar runt 160-270k beroende på rank och vapen.

En polis dör i snitt kanske 10 gånger per dag(?) Med olika anledningar, väldigt vanligt att man blir rdmad.

Så att sitta på civila sidan och gnälla att "vårt" fullkit kostar runt 2 mille är bara sjukt jävla efterblivet, yes.. Efterblivet. Om inte polisen haft tillgång till en "hoodini" som försett dom med utrustning så hade du aldrig fått tag på ett skit? Altis Life är uppbyggt på det sättet att vi  Förser specifika faktioner med utrustning för att kunna göra ett server relaterat jobb, dvs utan APD/NLA så kan du bara drömma om att få tag på just dom där kläderna du vill ha, just den där västen du suktat efter, det där vapnet som du vill använda - utan dessa faktioner som då gör ett Jobb för oss på cvgaming så är det då omöjligt för dig/er/civila att få tag på dessa prylar.

Förstår inte hur du resonerar, det är Tack vare polisen/rebellerna du överhuvudtaget kan springa runt med gear, eftersom sannolikheten att du skulle lyckas ta över Bandit och komma därifrån är väldigt liten med tanke på att i princip hela servern springer dit.

Jag har spelat här sen oktober 2014, både som civil i mitt första gäng Cv-Droghandel till NLA till APD till El Cartel, till APD till NLA etc, något som folk aldrig back in the days gnällde på var just gear, det var extremt vanligt att gäng sprang runt med trg/pdw och det var aldrig något problem, förstår att man vill få tag på lite tyngre gear och av just den anledningen så har du faktionerna, som då kan "förse" civila med gear.

Så snälla, nu dödar vi denna diskussion en gång för alla och bara inser att om inte "Hoodini" fanns, så hade ni aldrig haft något gear i era hus.

 

Värt att tillägga, i princip alla andra servrar har det olootbart, kanske är dags att göra detta och sätta upp priser så ni kan köpa sakerna istället? Då kostar en väst kanske 1mille, en katiba/mxm 2-3 mille, om ni nu tycker det är en bättre lösning.

 

Tack för mig

Link to comment
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.