DompaN Posted August 16, 2016 Report Share Posted August 16, 2016 vad kör du på Nvidia eller AMD. och varför motivera, är bara nyfiken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Legacy™ Posted August 16, 2016 Report Share Posted August 16, 2016 Nvidia för att spela spel. AMD för att värma huset. Castle, WoXXeN, Tintin and 14 others 17 Link to comment Share on other sites More sharing options...
HedmaN Posted August 16, 2016 Report Share Posted August 16, 2016 Nvidia för att det är bäst. Hareeee Olsson 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Goatis Posted August 16, 2016 Report Share Posted August 16, 2016 Nvidia för min plånbok skulle inte klara elräkningen med AMD. Elnour Isak Adam, Eurozze, Fisk and 1 other 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eurozze Posted August 16, 2016 Report Share Posted August 16, 2016 Goatis, Mirrors, HedmaN and 7 others 10 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bachne Posted August 16, 2016 Report Share Posted August 16, 2016 Nvidia För Att AMD:s är för dyra Link to comment Share on other sites More sharing options...
K.F Carl Mark Posted August 16, 2016 Report Share Posted August 16, 2016 en från ullared Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johanees Posted August 16, 2016 Report Share Posted August 16, 2016 (edited) AMD: Brinner , drar el och fungerar sämre än intel. De som har AMD har lyckats kan man säga. Dock får man en Spis, ett element, en brasa och 25 kärnor av AMD. Edited August 16, 2016 by PeTTePeTTe Link to comment Share on other sites More sharing options...
DompaN Posted August 16, 2016 Author Report Share Posted August 16, 2016 aha hade tänkt att köpa ett AMD grafik kort (bara för den e röd) men nu så stannar jag kvar hos mitt nvidia då. vill inte att morsan ska steka ägg på datan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johanees Posted August 16, 2016 Report Share Posted August 16, 2016 Får man fråga vad saken med färger och proccesorer är? Finns väl röd och grön ( kanske har fel ) Men vad handlar det om? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Goatis Posted August 16, 2016 Report Share Posted August 16, 2016 1 hour ago, PeTTePeTTe said: Får man fråga vad saken med färger och proccesorer är? Finns väl röd och grön ( kanske har fel ) Men vad handlar det om? Say what? WoXXeN 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joey Persbrandt Posted August 16, 2016 Report Share Posted August 16, 2016 Link to comment Share on other sites More sharing options...
WoXXeN Posted August 17, 2016 Report Share Posted August 17, 2016 3 hours ago, PeTTePeTTe said: Får man fråga vad saken med färger och proccesorer är? Finns väl röd och grön ( kanske har fel ) Men vad handlar det om? Du blandar nog ihop detta med brytare till mekaniska tangentbord. Men vad gäller färg på grafikkort så kanske man kör ett tema i datorn och därav vill ha speciella färger i datorn. @DompaN Det finns Backplates du kan köpa till grafikkortet om det nu är färgen du vill ändra. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Darwin Posted August 17, 2016 Report Share Posted August 17, 2016 är allt detta fuzz om en speciell AMD modell eller bara märket i allmänhet? jag har haft samma AMD kort sedan 2012 och aldrig haft ens det minsta av problem Ayman, Svedin, Joelelele and 1 other 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Goatis Posted August 17, 2016 Report Share Posted August 17, 2016 6 hours ago, Darwin said: är allt detta fuzz om en speciell AMD modell eller bara märket i allmänhet? jag har haft samma AMD kort sedan 2012 och aldrig haft ens det minsta av problem Svettas du när du spelar? Fisk 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johanees Posted August 17, 2016 Report Share Posted August 17, 2016 12 hours ago, Goatis said: Say what? Har sett på forum att typ folk säger " röda " eller andra färger i diskutioner om processorer. Ville veta vad de gaggade om. Om det ar märke ( AMD = rött, Intel = ? Blått ? ) Eller annat... Såg det på reddit iaf. Kanske ska byta bild till : Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svedin Posted August 17, 2016 Report Share Posted August 17, 2016 Men om du har amd slipper du frysa xD pantern02 and DompaN 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
DompaN Posted August 17, 2016 Author Report Share Posted August 17, 2016 11 hours ago, WoXXeN said: Men vad gäller färg på grafikkort så kanske man kör ett tema i datorn och därav vill ha speciella färger i datorn. aa exakt vill att de ska finnas röda detaljer i min setup, jag tycker det e jävligt nice. 11 hours ago, WoXXeN said: Det finns Backplates du kan köpa till grafikkortet om det nu är färgen du vill ändra. ska kolla på det Link to comment Share on other sites More sharing options...
anden Posted August 17, 2016 Report Share Posted August 17, 2016 19 hours ago, DompaN said: aha hade tänkt att köpa ett AMD grafik kort (bara för den e röd) men nu så stannar jag kvar hos mitt nvidia då. vill inte att morsan ska steka ägg på datan går ju att fixa röda sladdar till datorn också som du kan beställa från vissa sidor. Dock måste du ha ett nätagg då som du kan byta kablar på. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Goatis Posted August 17, 2016 Report Share Posted August 17, 2016 4 hours ago, PeTTePeTTe said: Har sett på forum att typ folk säger " röda " eller andra färger i diskutioner om processorer. Ville veta vad de gaggade om. Om det ar märke ( AMD = rött, Intel = ? Blått ? ) Eller annat... Såg det på reddit iaf. Kanske ska byta bild till : Aldrig hört, sen ser nästan alla processorer likadana ut Link to comment Share on other sites More sharing options...
anden Posted August 17, 2016 Report Share Posted August 17, 2016 57 minutes ago, Goatis said: Aldrig hört, sen ser nästan alla processorer likadana ut kanske att dom menar färgen på märkets logga. för amd är väll röd och intel är ju blå Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johanees Posted August 17, 2016 Report Share Posted August 17, 2016 1 hour ago, Goatis said: Aldrig hört, sen ser nästan alla processorer likadana ut Varför tror du att jag fråga? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Goatis Posted August 17, 2016 Report Share Posted August 17, 2016 16 minutes ago, PeTTePeTTe said: Varför tror du att jag fråga? Asså enda dator relaterande man går efter färg är som @WoXXeN sa Mekaniska tangentbord, där varje färg står för en viss knapp karakteristik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johanees Posted August 17, 2016 Report Share Posted August 17, 2016 1 minute ago, Goatis said: Asså enda dator relaterande man går efter färg är som @WoXXeN sa Mekaniska tangentbord, där varje färg står för en viss knapp karakteristik Jo, keyboardsen vet jag. Men jag är lite av en när det kommer till datorer övrigt. Takk takk iaf. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pantern02 Posted August 18, 2016 Report Share Posted August 18, 2016 Kör laptop med en i7 skylake och 960m . Nästa dator blir troligen något som jag bygger själv grafikkort kommer då troligen bli AMD pga price to performance Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now